MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Plogbytte
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Plogbytte

Post Reply Post Reply
Author
El18boy View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote El18boy Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Plogbytte
    Posted: 19 desember 2009 at 16:57
Hei! Har nå kjør litt med et el.18 lok kjøpt fra roco i kanskje syv år, og nå har endelig plogene løsnet helt( dårlig limt fra fabrikk)??? Har aldri byttet slike før, noen som kan hjelpe meg? De jeg fikk med som  reserve passer ikke, så funker det å bare lime fast de gamle igjen? Uansett, hvilket lim er lurest å bruke så det verken etser plastikken om jeg kommer borti noe på toget, og så det ikke blir for slapt så det straks faller av igjen? Confused

På forhånd takk for tips/svar! :)
Et antall norske modeller + ICE
Back to Top
Frank Sørensen View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frank Sørensen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 desember 2009 at 13:39

Hei.

Mener å huske at plogene på Roco El18 er festet med 2 snepp fester oppunder lok kassen,disse hadde lett for å knekke/løsne,ta av lokkassen,skjær vekk disse tappene og lim plogen med vanlig plast lim rett på lokkassen.funker fint det.
Frank Sørensen
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 desember 2009 at 17:02
Plogene på min 18 løsnet også. Jeg brukte superlim, og også vanlig Faller modellbyggelim på flaske med langt metallpåføringsrør. men i mitt tilfelle benyttet jeg de hvite festebrakettene til å feste på "sneppene" oppunder lokkassen. Brakettene ble limt på plass igjen, og plogene sitter fint ennå.

Edited by Lars Gjertsen - 20 desember 2009 at 17:35
Back to Top
El18boy View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote El18boy Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 desember 2009 at 17:15
ok, men har jeg forstått det slik at dere brukte de plogene som løsnet og limte de på igjen? For i mitt tilfelle ser det ut til at de som var med i pakken som reserve ikke passer :S enda de er mye kulere/ mer realistisk!

Et antall norske modeller + ICE
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 desember 2009 at 17:38
Uten å se de plogene du beskriver, virker det som om dette er de vanlig medfølgende plogene i Roco-lok - som har er mer realistisk utseende, ja. For å montere disse må koblingene taes av. Jeg har tatt av kobling i den ene enden, og satt på den mer realistiske plogen der.
Back to Top
Frank Sørensen View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frank Sørensen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 desember 2009 at 17:38
De du tenker på som er mere realistiske er de som det ikke er frest ut spor til koplingene.
Hvis du fjerner koplingen i den enden som du normalt ikke kopler vogner på,så passer denne plogen,dette begrenser jo bruken noe,men hvis du kjører med en fast togstamme,så er dette ikke noe problem.
Gevinsten er et mye mer realistisk utseende,jeg gjør dette på alle mine lok som jeg kjører med faste togstammer
De fleste produsenter leverer med slike tette ploger der hvor forbildet bruker slike ploger,nettopp for å gi et valg med hensyn til forbildelikhet .
Frank Sørensen
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,031 seconds.