KLubber som ønsker å låne et anlegg? |
Post Reply ![]() |
Author | |
Morten Jacobsen ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 18 februar 2008 at 20:55 |
Fra et av våre medlemmer har vi mottatt følgende:
Jeg er bosatt i Oslo, men jobber i Sandefjord og bor her i uken. Saken er at jeg har holdt på med modeljernbaner i mange år, og har et relativt stort anlegg i Oslo som er 75% ferdigbygget. Grunnet utenlandsopphold i forbindelse med jobb samt mye reiseaktivitet er det de siste årene ikke blitt særlig tid til overs til å drive med hobbyen. Jeg syes likevel det er synd og rive og stykke ut og selge alt jeg har bygget gjennom årene og jeg skulle gjerne sett at mitt "livsverk" ble videreført og ferdigbygget av noen som har tid og entusiasme. Kort sagt, jeg kunne tenke meg og låne anlegget ut med alt tilbehør til en lokal modeljernbaneklubb. Jeg har vært i kontakt med Sandefjord Jernbaneklubb, men de har ikke permanent møtelokale og måtte takke nei til tilbudet. Vil ikke ha betalt, men vil heller ikke gi det bort :-) En langsiktig "leieavtale" kunne kanskje tenkes med katalogisering av alt utstyr?
Anlegget er bygget opp med Märklin Digital og grunnflaten er på rundt 5 kvm, med et spennende layout. Det er bygget på rammeverk og jeg har modularisert alt elektrisk og digitalt så langt det har latt seg gjøre, slik at det skulle gå greit å demontere og sette opp igjen uten å ødelegge alt for mye. En avansert styrepult har jeg bygget selv og alt fungerer, selv om noen av de digitale modulene muligens må etterses og enkelte brytere og lysdioder skiftes. Jeg husker ikke i farten hvor mange lok og vogner jeg har, antar rundt 10 - 15 togsett. I tillegg er det masse bygninger og dekordetaljer. Hele anlegget er utstyrt med kjøreledning, Sommerfeldt i synlige deler og Mäklin i tunneler og overbygg. Kjøreledningene går på en separat analog strømforsyning. Om dette kan være av interesse kan dere kontakte meg tilbake og så kan vi diskutere det nærmere. Jeg formidler kontakt fra seriøse interessenter.
|
|
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
|
![]() |
|
Bo11 ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 25 august 2007 Location: Sverige Status: Offline Points: 417 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jag hoppsa verkligen att någon accepterar ditt generösa anbud.
Tycker att ni verkligen brinner för er hobby samt vill delge andra entusiaster.
Lycka till.
Vänl Bo
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |