Type 20b, ?confusion? |
Post Reply ![]() |
Author | |
Daniel Aune ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 29 januar 2008 at 18:26 |
Hei alle sammen!
Hvem er det som har laget den type 20b "alle" bygger på for tiden??? Vetscantrain har lagd en for leeeeenge siden...er det Steinar Snøtun og/eller Steinar Jeppestøl som har lagd den NYE??? Er dette samme person eller??? Kan denne leveres i ferdigmodell. Hvis ikke, hvor mye må jeg beregne å måtte gi for en ferdigbygd?? |
|
![]() |
|
Bjørn R Larsen ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er Steinar og Steinar som står bak denne. Og nei, det er ikke samme person. Men begge Steinar"ne er engasjerte, kunnskapsrike og dyktige modellbyggere som har en stor forkjærlighet for eldre, norsk jernbanemateriell. ![]() Har ikke hørt om noen ferdigmodeller, men dersom prisen er rett, får du kanskje en eller annen til å bygge en for deg? Rimelig blir det nok ikke... |
|
![]() |
|
Daniel Aune ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
Ja, jeg regnet ikke med at det ble noe spesielt billig. Jeg regnet vel med sånn rundt 10000. Edited by Daniel Aune - 29 januar 2008 at 19:44 |
|
![]() |
|
Mr Bridger ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Disse modellene har ingenting med dem Scan Train laget for en del år tilbake. De er milevis foran kvalitetsmessig. Modellen er, som Bjørn Runar sier, konstruert av Steinar Snøtun og Steinar Jeppestøl som nå går under navnet Steinar&Steinar. De blir bare laget i noen få eksemplarer, og det har derfor ikke vært nødvendig for dem å annonsere dem heller
![]() Ferdigbygget? Nei, det tror jeg ikke du får noen til å gjøre. Her er det bare å finne frem loddeutstyret. ![]() |
|
![]() |
|
Planer avblåst...
Edited by Daniel Aune - 30 januar 2008 at 16:37 |
|
![]() |
|
trulss ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 07 juli 2005 Location: Norge Status: Offline Points: 500 |
Om du har så mye penger til å betale noen for å bygge, så kan du jo heller kjøpe to eksemplarer av byggesettet og bygge begge selv. Det første blir sikkert helt ok med litt tålmodighet, og på det andre har du blitt en erfaren messingbygger.
-TrulsS |
|
![]() |
|
Tviler på at disse byggesettene passer for en som aldri har bygget i messing før.
På den annen side: hvis jeg prøver meg på en G2 vogn fra SM eller en skd 206 fra SD?? Hvor mye koster byggesettene av enten 18c, 20b eller 21e(hvis den også finnes?) |
|
![]() |
|
Roger Andre ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 23 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 120 |
Hei Daniel
Har du ikke peiling på og lodde messing så vil jeg anbefale deg og starte med en skd 206... Den er liten og grei og bygge og har meget god byggebeskrivelse. Husk på og kjøp loddevann og en god loddestasjon som er opp til 50W. Loddetinn med lavt smeltepunkt, ikke for tykt ca 0,5/ 0,6 mm. Ellers så er det vel like mange meninger om dette som loddere... Lodde må jeg bare anbefale alle og starte med...
![]() Men priser på 18c, 20eller 21 vet jeg ikke... kunne godt tenkt med et sånt sett selv...
Ellers er jeg på jakt etter byggesett som bare blir stående i skuffer og skap...
Har noen noe de ikke kommer til og bygge så si gjerne fra. send en pm.
![]() |
|
Mvh Roger Andre
Valdresbanen"s materiell alle epoker |
|
![]() |
|
Per Einar Orebe ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 333 |
Kan også anbefale Scandinavian sin G vogn Ikke gå til anskaffelse av et for dyrt og vrient byggesett. SKD 206 er også et ganske greit og enkelt byggesett som har en helt topp byggeanvisning.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |