Ombygging |
Post Reply ![]() |
Author | |
ojje ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 08 desember 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 08 desember 2007 at 20:31 |
Hei alle sammen, her kommer det det en ny mann på banen, holdt på med dette i mine ungdomsår ( ca.100 år siden, føles det som)og har lenge tenkt på å komme igang igjen,men det har jo skjedd litt med dette siden jeg holdt på med Märklin. Nok om dette,fikk tak på et tog fra andre siden dammen et Bachmann Spectrum Union Pacific DD40AX Centennial, men hvordan er det å få gjort om dette til å kunne kjøre på mitt Roco anlegg som er digitalt, dette har jo to motorer.Håper det er noen der ute som kan gi meg noen råd.
|
|
Freebird
|
|
![]() |
|
Roger ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hei!
Nå er ikke jeg noen "digital-ekspert", men er ikke det bare å montere en dekoder i ditt nye lokomotiv? - Begge er jo likestrømsmodeller i samme skala og sporvidde.
|
|
Med vennlig hilsen
R ![]() “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
![]() |
|
olavm ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 03 desember 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 115 |
Hei
Med to motoren og en dekoder må du i alle fall tenke på at dekoderen må gi nok strøm ut til å kunne la begge motorene starte samtidig. Så er det bare å håpe på at motorene er rimelig identiske i gangegenskaper. Jeg ville kanskje i stedet tenkt meg om og brukt to dekodere, en per motor, slik at hastighetsinnstillingen kan gjøres for hver motor. Start med å søke etter f eks "Bachmann Spectrum DD40AX decoder" på nettet, og se hva du finner. Olav Edited by olavm - 09 desember 2007 at 11:38 |
|
OlavM
|
|
![]() |
|
ojje ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 08 desember 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 13 |
Hei
Takk begge to for svaret, har letet litt mer på nettet, samt sendt en mail til Bachman, for det hadde vært moro å fått denne kjempen til å virke. Hilsen Per M. |
|
Freebird
|
|
![]() |
|
Har fått mail fra Bachman, man må ha en decoder på minimum 2 amp, eller en for hver motor. Chassi er byggd slik at det er delt vertikalt og strømmen overføres direkte fra boggiene til chassi, så det betyr at jeg må lodde fast ledninger rett på "fjæra" som er klemt mellom boggi og chassi.Så da er det bare å kjøre på videre.
Hilsen Per M. |
|
Freebird
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |