NMJ Di2 Toppline |
Post Reply ![]() |
Author | |
fskogst ![]() Nykommer ![]() Joined: 13 desember 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 83 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 09 februar 2013 at 20:36 |
Hva er det disse har pleid og gå for brukt og hva var nyprisen på den og hvilket år komm de??
Denker på Rødbrun med gangster cap.. Mvh Frode S
|
|
Kjører martriell fra Norske selskaper uansett epoke.
Min pusher er http//www.togbutikken.no |
|
![]() |
|
totenmann ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 13 mars 2007 Location: Norge Status: Offline Points: 44 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hei, de er avbildet i katalogen Topline News fra 2008 i gammel design og nydesign. Jeg mener de kom noen år før det. Prisen var kr.4695,-for nye modeller. De grønne og gammel design modellene ble først utsolgt. Ser her at ny design modellene er siste gang avbildet i NMJ katalogen fra 2010. Di 2 ble også solgt som byggesett fra NMJ. (de ble solgt uten drivverk). Bruktprisen varierer vel fra 5-6000 og oppover.
Finner du ett til salgs så foviss deg om at det er et orginalt ferdigbygd TopLine lok. Vil tro at byggesettmodellen ligger noe lavere i pris. Følg med på QXL, hender det ligger ute der.
Mvh totenmann
|
|
![]() |
|
totenmann ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 13 mars 2007 Location: Norge Status: Offline Points: 44 |
Bare for å ha nevnt det, de to siste Di 2 lokene som var utlagt på QXL gikk for 3400kr, (nydesign) og 3000kr for ett grønt ett( ikke sikker på om det var en ferdigversjon eller byggesett) så det går an å kjøpe de til en relativt rimelig pris.
![]() Mvh totenmann
|
|
![]() |
|
Ørjan ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Kjøpte den siste nydesign fra NMJ. Var ikke billig.
Gikk for over 5000. Har blitt tilbudt over seks tusen for den, men selger ikke:-). Vel.... E tilbudet godt nok.... |
|
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
|
![]() |
|
Svein_H ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Jeg kjøpte min NMJ Di2.805 (grønn med Thune-hytte) brukt i november 2008, ga 4000 for den da. Prislappen på esken viser 3995, men selgeren opplyste at den hadde blitt bygget om til DCC hos NMJ ved en senere anledning, så nyprisen var analog.Dette er en ferdigmodell og ikke byggesett.
Svein |
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside www.hjemstad.no ble dessverre drept av Pro ISP da one.com overtok. |
|
![]() |
|
fskogst ![]() Nykommer ![]() Joined: 13 desember 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 83 |
Ok takk for svar..
Regner med de lå høyt i pris siden de jo er ettertraktet.. Så min økonomiske rådgiver (Meg selv) sier at jeg bør vente og se om det kommer noe nytt opplag med mindre det kommer en til knakpris men det som er rimelig sikkert er at jeg ikke har penger når modellen kommer på Qxl og slike steder og at jeg da for få dager siden har kjøpt en annen modell i butikk eller så. Mvh Frode S
|
|
Kjører martriell fra Norske selskaper uansett epoke.
Min pusher er http//www.togbutikken.no |
|
![]() |
|
Kjell H. ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
De ferdigbygde fra NMJ er ikke så overvettes godt bygget eller lakkert hos DJH i England. Dette kan skille fra individ til individ som annet håndarbeid. Mange selvbygde Di2 har derfor vel så høy finish som de ferdigbygde.
Derfor er det eksemplaret som bør bestemme prisen og ikke hvor/hvem som har bygget det.
|
|
![]() |
|
Wickerman ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
|
|
A matter of life and death
|
|
![]() |
|
Ørjan ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Kanskje eg bør selge min??
|
|
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |