Detaljer som ødelegger |
Post Reply ![]() |
Author | |
GETEL57 ![]() Veteran ![]() Joined: 29 juli 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 275 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 19 mai 2015 at 23:37 |
Her er ei lenke til en med synspunkter på hva som ødelger troverdigheten eller illusjonen som modellbyggere prøver å skape.
|
|
Terje
|
|
![]() |
|
KjellAn ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1012 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En interessant artikkel om temaer som de fleste av oss glemmer når man planlegger og bygger mj-anlegg.
Jeg likte spesielt temaet om at det bør være naturlige veier på anlegget. Og at bygninger og industrier bør ha en funksjon der de er plassert, og ikke bare inneklemt mellom masse spor i alle retninger. Dette leder oss unektelig inn på denne tråden, hvor de aller fleste sporplanene som tilbys gir liten mulighet til å anlegge veier, plassere stasjoner, bygninger og annen industri som kan betjenes av jernbanen. |
|
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
|
![]() |
|
GETEL57 ![]() Veteran ![]() Joined: 29 juli 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 275 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tja, mye rart i sporplan. Jeg likte synspunktene omkring detaljer for det går litt i det som Svein (SES) har skrevet om de ulike retningene innen hobbyen modelljernbane. Som mange andre så har jeg også anskaffet de flotte signalene til SkalaDesign, bla høyt skiftesignal. Men setter jeg opp det ved grensen til en stasjon så må jeg også skape en troverdig grunn til at signalet står der, og ikke bare tar seg fint ut. Heldigvis er det jeg som er Finansminister, samferdselsminister, JBV, togoperatør og samfunnsbygger i min egen lille H0-boble, så der kan alt gå an (men nå med litt mer baktanke)
|
|
Terje
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |