Er det noen som forhandler Floquil maling i Norge? |
Post Reply ![]() |
Author | |
smholt ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 206 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 06 august 2013 at 20:19 |
Vet noen av dere om det er noen som forhandler Floquil maling i Norge?
Jeg er ute etter "Rail Brown". |
|
![]() |
|
Svein_H ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2132 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg leste på MR forumet for litt siden at Testors planlegger å kutte ut både Floquil og Polly Scale merkene, noen her inne som vet noe om dette og kan bekrefte evt avkrefte påstanden..?
|
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside www.hjemstad.no ble dessverre drept av Pro ISP da one.com overtok. |
|
![]() |
|
smholt ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 206 |
Jeg så også dette i dag, at de skal slutte med disse merkene, når jeg lette litt rundt på nettet.
Rail Brown som jeg er ute etter, skal visstnok være tilgjengelig fra noen andre også. Om det er samme nyanse gjenstår å se.
|
|
![]() |
|
Morten Jacobsen ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Jeg har også jaktet på "Rail Brown" etter å ha sett MR Video pluss innslaget om maling av spor på "The thin line branch". Fortsatt mulig å kjøpe fra US forhandlere. Noen som vet en passende mach hos Vallejo, som ser ut til å bli det bærene merket for vannløselig hobbymalinger i Norge?
|
|
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
|
![]() |
|
KnuT ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 364 |
Jeg vet ikke hvem som ev forhandler Floquil i Norge, men på MRH-forumet ligger det en tabell med forslag på sammenlignbare farger fra bl.a Vallejo:
http://model-railroad-hobbyist.com/node/14152 Railbrown er nevnt der, Morten. Forøvrig kom augustnummeret av MRH i går, gratis som alltid:) Hilsen KnuT Edited by KnuT - 07 august 2013 at 10:52 |
|
![]() |
|
Morten Jacobsen ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Etter at Testor la ned sin serie av Floquil og Poly Scale modellmalinger, har Micro-Marc fått Valejo til å lage tilsvarende farger i serien MicroLux
|
|
Morten Jacobsen (MJ)
|
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Litt usikker, men du kan forhøre deg hos Small Size Hobbyland (Moe&co). Mener å ha hørt at de er importør av Vallejo. Hvorvidt de har Mico-Marc sine spesialblandede MR farger er usikkert.
|
|
Morten Jacobsen (MJ)
|
![]() |
|
Svein_H ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2132 |
Smallsize på Strømmen har hvertfall pleid å ha et godt utvalg Vallejo-farger, både til airbrush og pensel. Regner med de også klarer å bestille det de evt ikke har inne.
|
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside www.hjemstad.no ble dessverre drept av Pro ISP da one.com overtok. |
|
![]() |
|
OK, takk for hjelpen.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |