MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Finnes det korrekte Petersonvogner på markedet?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Finnes det korrekte Petersonvogner på markedet?

Post Reply Post Reply
Author
Mr. Karlsen View Drop Down
Veteran
Veteran

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr. Karlsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Finnes det korrekte Petersonvogner på markedet?
    Posted: 22 november 2009 at 21:00
God aften, der i alle stuer!

Jeg sitter her og funderer litt på å lage meg et lite Petersontog, finnes det korrekte vogner som jeg kan sette Petersons flisvogner på og kjøre tog med? Vi har vært så heldige og fått kjempefine fliscontainere på markedet, men jeg har ikke sett noen riktige flatvogner til fliscontainere på markedet enda?

Kunne noen hjulpet?
Back to Top
gogga View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote gogga Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 november 2009 at 21:25
Back to Top
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr. Karlsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 november 2009 at 21:52
Jeg har ikke sett den vogntypen hos Peterson, nå tenkte jeg mere på boggievognene.
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 november 2009 at 22:13

J-I Hansen vet. Det jeg husker av det han sa til meg, er at de toaksla vognene ikke finnes i modell. Electrotrens vogner er ikke korrekte. Jeg mener å huske at de boggivognene er Rs/Rps. Spør etter hva slags type vogner som brukes i 1:1 hos NJK eller jernbane.net og så er det bare å lete etter vogna i modell Wink 

Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 november 2009 at 15:38
Originally posted by MY1201 MY1201 wrote:

J-I Hansen vet. Det jeg husker av det han sa til meg, er at de toaksla vognene ikke finnes i modell. Electrotrens vogner er ikke korrekte. Jeg mener å huske at de boggivognene er Rs/Rps. Spør etter hva slags type vogner som brukes i 1:1 hos NJK eller jernbane.net og så er det bare å lete etter vogna i modell Wink 

I 1:1 er det svenske Rs-vogner av en eldre type som brukes. I 1:87 hadde jeg håpet at Limas Rs`er skulle funke, men de er for korte. Mangler ca 1,5 cm for å få plass til fem containere i lengden. I tillegg stemmer ikke bjelkene under helt. Pr dags dato vet jeg ikke om vogner som er lange nok, men se etter noen som ville hatt 20,5 meter lastelengde i 1:1. Mener at det er det Petersons vogner har.  
Min mj-pusher er VMJI.NO
Back to Top
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr. Karlsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 november 2009 at 18:55
Takker for svarene, da er det bare å håpe på flere korrekte flatvogner på markedet etterhvert.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.