MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Digital EL10
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Digital EL10

Post Reply Post Reply
Author
odin11 View Drop Down
Veteran
Veteran

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote odin11 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Digital EL10
    Posted: 24 desember 2008 at 20:11
Hei, fikk et el10 i h0, trix.
Tenkte å digitalisere dette men kan noen si meg hvordan det gjøres?
jeg fikk ikke av kåpene...
-odin
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 desember 2008 at 20:37
Hei,
flott julepresang!

Jeg husker i farten ikke hvordan du tar av kåpen, men er rimelig sikker på at det står i bruksanvisningen.
Inni loket er det en 21-pins kontakt for dekoder, så det beste og enkleste er å kjøpe en dekoder med slik kontakt og bare plugge den på.
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 desember 2008 at 22:20
Løsne skruene på undersiden av førerhuset (en på hver side), selve førerhuset kan da løftes av. Resten av kåpa løsnes deretter ved å lirke en spiss skrutrekker under kåpa i hver ende.
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
odin11 View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote odin11 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 desember 2008 at 22:49
Takk for kjapp respons
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 desember 2008 at 11:58
Hei,

Korrekt dekoder får du i Togbutikken.

Fortsatt god jul!

MJ-Hilsen Tom Lynga
Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 desember 2008 at 13:39
Et tipps er kansje å bruke en mikro dekoder. Har akkuratt bygget om en DI 5 som jeg har da også digitalisert. Å fant ut at det beste er nok en liten dekoder for å slippe å ødelegge så mye å ta bort noe vekt.
Back to Top
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 desember 2008 at 13:54
Trix El10 er en enkel sak å digitalisere i forhold til en Di5. Det er plass til dekoder rett over pluggen. Jeg tror jeg benyttet en 21-pins ESU dekoder til min El10. Plug and play, og ingen ledninger
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 desember 2008 at 14:11
Hei Bjørn runar. har du fått lekt deg med eeepc"en da i julen?
Back to Top
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 desember 2008 at 14:16
Originally posted by kaidyb kaidyb wrote:

Hei Bjørn runar. har du fått lekt deg med eeepc"en da i julen?

[OT]
Mine siste innlegg er skrevet på den ja...
Morsom liten sak, har hatt mye glede av den allerede...
[/OT]
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 desember 2008 at 14:22
He he så gøy. Blr morro til Mandag også. gleder meg. Ha en videre god jul. Så ses vi da.
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 desember 2008 at 19:08
Man trenger ikke ta bort noe for å sette inn dekoderen. Denne går rett inn : http://www.togbutikken.no/webshop/shop1/product.asp?intProdID=589

Tar ca. 1,5 sekunder  

Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
rosenblad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rosenblad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 desember 2008 at 21:21
Hei!

Jeg ønsker ikke å helle kaldt vann i  blodet på noen her men NMJ har en ypperlig dekoder fra Bachmann til halve prisen! Den går også rett inn på 1,5 sekunder og det er bare tull at den kun tar kort adresse slik det står på deres hjemmeside. Jeg bruker denne på adresse 2507!Smile

MVH, Tom
---------------------------------

Roco Z21, British OO
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 desember 2008 at 21:06
Supert! Halvparten av prisen er jo dobbelt så bra! Big%20smile
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 desember 2008 at 08:44
Denne dekoderen av fabrikat Bachmann er egentlig produsert av ESU og er en LokPilot "Standard"-dekoder. Det finnes 2 utgaver av denne og den Bachmann selger under eget navn skal være av siste utgave? - Dette gjør at den også kan ta 9999 adresser mot kun 99 som oppgitt.
Dette er et meget bra kjøp om man ikke er interessert i mange utganger, RailCom, multiprotokoll og andre mapping-finesser. - Rett og slett et godt valg for de aller fleste?
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.