tog |
Post Reply ![]() |
Author | |||
jan salvesen ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 02 oktober 2007 Status: Offline Points: 13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 21 august 2008 at 12:13 |
||
![]() Hva hetter dette toget???
|
|||
Hilsen Jan Salvesen
|
|||
![]() |
|||
asai ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 27 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det er vel et lokomotiv, ikke et tog........ ![]() |
|||
![]() |
|||
jan salvesen ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 02 oktober 2007 Status: Offline Points: 13 |
||
Ok. Hva hetter Lokomotivet???
|
|||
Hilsen Jan Salvesen
|
|||
![]() |
|||
ses ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
||
Belgisk? 1950-talls-design?
|
|||
Svein S
|
|||
![]() |
|||
jörgen edgar ![]() Nykommer ![]() Joined: 04 desember 2006 Location: Sweden Status: Offline Points: 27 |
||
Loket är SNCB/NMBS (Belgiska statsjärnvägarna) ellok typ 122, senare typ 22.
Byggd 1954 i 50 exemplar. Om jag inte missminner mej finns det fortfarande några ex kvar i drift :)
Mvh Jörgen Edgar
|
|||
J Edgar
|
|||
![]() |
|||
||
![]()
Hva hetter dette Lokomotivet?
|
|||
Hilsen Jan Salvesen
|
|||
![]() |
|||
Lars Gjertsen ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 30 oktober 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 744 |
||
Det later til å være et sveitsisk diesellok, type AM 842, bygget av MaK/Vossloh.
http://www.bahnbilder.de/name/galerie/kategorie/Schweiz~Dieselloks~Am+842.html Det likner også veldig på lok DE103 som malmbanen i Kirkenes benytter, men helt sikker på at det er samme type fra MaK er jeg ikke. |
|||
![]() |
|||
eika ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1629 |
||
Hei Jan!
Jeg ser at bildene du viser ligger lastet opp på MjF sitt nettsted. Imidlertid kan det se ut som bildene er tatt av produsent og hentet fra produsenten eller en forhandlers nettside. I så fall har du strengt talt ikke lov til å kopiere og videreformidle bildene slik du gjør her med mindre du har innhentet tillatelse på forhånd. Personlig må jeg si at jeg ikke vurderer slikt "lån" av produsentens bilder for det største tyveriet siden produsentene normalt nok er glad for hver gang de kan få vist produktene sine. Likevel er jeg som moderator forpliktet til å påpeke reglene for deg
![]() Personlig lurer jeg mer på hvorfor du spør her om navn på lokomotivene dersom du har hentet bilder fra et annet nettsted. Det burde da stå en eller annen beskrivelse på det nettstedet, og man trenger ikke kunne utenlandsk for å gjette seg til hva som er typebetegnelsen på en modell vanligvis. Som regel er det nok å lete etter en "rar" rekke tall, bokstaver eller en kombinason av disse.
Hvor er det egentlig du henter bildene fra?
Mvh
Eirik
|
|||
Når går toget fra Skråvika?
|
|||
![]() |
|||
Jonas ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 16 november 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 416 |
||
Kansje jeg tar feil, men hvis bildene hadde blitt tatt hos en eventuell produsent eller butikk osv, så skal det også stå der hva loket heter. Og det er jo netopp dette han lurer på. Klask meg på kinnet hvis jeg tar feil ![]() |
|||
![]() |
|||
Svein_H ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2126 |
||
For meg ser det ut som et standard Märklin bilde hentet fra websidene deres, men siden det loket ikke kommer opp når jeg søker på diesellok har det muligens gått ut av produksjon, og da kan jeg ikke hjelpe til... Det står hvertfall SBB CFF FFS der, hva som står i det hvite feltet klarer jeg ikke tolke... Svein Edited by Svein_A - 16 oktober 2008 at 21:09 |
|||
![]() |
|||
eika ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1629 |
||
Nei.. det er jo nettopp derfor jeg ikke forstår helt poenget med å kopiere bildene hit og spørre om hvilken type det er. For bildene er helt klart ikke av typen man har tatt hjemme på hobbyrommet av egne modeller, men av en type man normalt finner på butikksider hvor jo typebeskrivelsen allerede står...
Og det er dette jeg håper Jan kan oppklare for oss
![]() Eirik
|
|||
Når går toget fra Skråvika?
|
|||
![]() |
|||
||
Hallo jeg tror var en privat side som jeg fant de to bilden dette er lenge sidden jeg fant disse bilden som er lakk ut her.
Jeg vett at dette er ikke lov til til og kopijere bider fra forhandlere uten og spøre først.
Jeg håpper at vi ikke blir uvenner på grunna dette. Edited by jan salvesen - 17 oktober 2008 at 12:16 |
|||
Hilsen Jan Salvesen
|
|||
![]() |
|||
Arne Lie ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 09 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 262 |
||
Hei Jan
Det er fint å se at du er så interessert i lokomotiver. Dersom du har lyst til å utforske typer og navn finnes det mange kataloger på nettet. Om du søker på Märklin, Trix, Roco, Piko vil du finne mye interessant. Om du har lyst til å se fotos av ordentlige lokomotiver finnes det masse i materielldatabasen på NJK sin hjemmeside eller hos Jernbane.net
Ikke bekymre deg for at noen er sure på deg. De er bare veldig skikkelige og passer på reglene på en ganske nøye måte
![]() Lykke til med jakten. Skulle du ha lyst til å spørre om noe mer synes jeg du skal komme med det
![]() mvh
Arne L
|
|||
Arne L
HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet. |
|||
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |