Krengetoget i modell |
Post Reply ![]() |
Author | |
jörgen edgar ![]() Nykommer ![]() Joined: 04 desember 2006 Location: Sweden Status: Offline Points: 27 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 18 august 2008 at 17:24 |
Så blev den äntligen klar, BM 73.007 som scratchbygge!
Drivningen är tagen från Roco´s ICE-TD (DB BR 605), som även den är ett 4-delat tågsätt med korrekt axelavstånd i vagnarna.
Hälsningar från Jörgen/Stockholm
|
|
J Edgar
|
|
![]() |
|
studenten ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 27 juli 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 153 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er målløs...
|
|
Har du ikke begge beina på bakken, kan du ikke gå.
|
|
![]() |
|
Claes Lislerud ![]() Redaksjon MJ-bladet ![]() Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
Jeg og...
Hvilken skala er dette Jørgen? Ser ut til å være H0. Bestillingsjobb? |
|
Modellhilsen
Claes |
|
![]() |
|
jörgen edgar ![]() Nykommer ![]() Joined: 04 desember 2006 Location: Sweden Status: Offline Points: 27 |
Stämmer, ett beställningsjobb i H0 är det! Byggmetoden är samma "som vanligt", d v s plastfilm i väggar och tak med kraftig kartong som förstärkning. Hytterna är utmejslade i lufthärdande lera.
/Jörgen Edited by jörgen edgar - 18 august 2008 at 17:52 |
|
J Edgar
|
|
![]() |
|
Ørjan ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Damn.....
![]() Det der er som sukker for en unge....
|
|
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
|
![]() |
|
Snikkaren ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Veldig flott!!!!
![]() Hvilken pris ligger den modellen på, hvis jeg får spørre?
Nysgjerrig
![]() |
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
![]() |
|
Tack, allihop!
Priset är lite "hemligt", men om du går in på min hemsida http://hem.passagen.se/jorgen.edgar/ (klicka på info) så hittar du min mailadress m m - plus en massa annat
![]() Mvh Jörgen
|
|
J Edgar
|
|
![]() |
|
Christian ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 09 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
Jeg er mektig imponert. Takk for at du deler bilde med oss! Mange hilsner fra en stor fan av dine arbeid!
|
|
Tut, tut.
|
|
![]() |
|
jevistad ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Kjempeflott!
Nesten så jeg fikk lyst på et slikt sett i modell selv om jeg ikke har helt sansen for forbildet
![]() |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |