MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - S: Nsb Di6
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

S: Nsb Di6

Post Reply Post Reply
Author
Toy_Roller View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Toy_Roller Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: S: Nsb Di6
    Posted: 29 mai 2008 at 17:11
Kom meg ikke inn på kjøp og salg delen til mjf. men legger ut denne her

Som sagt skal jeg selle en rimelig ny og alt for lite brukt Di6.

Har bare kjørt noen få runder med dette og det går utolig fint..

den går på marklin digital systemet og kommer fra hobby trade..

seller den for litt under det jeg ga så den første som sier 2000kr får den..

foto albumet her funker heller ikke men her er ein link til mit albun om det funker hos dere...

der skal det vere noen bilder av det

ring meg gjerne på tlf 94431143

mvh. Lars Erik Haugen
Back to Top
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Toy_Roller Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mai 2008 at 22:20
ingen som vil ha??????????

kom med bud da?
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mai 2008 at 22:46

bruk qxl.no, tinde.no, finn.no eller rubrikk.no

Ove

Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mai 2008 at 23:18
Eller MJ-børsen http://mjf.rubrikk.no/MarketBrowse.aspx?marketid=6
Den fungerer bra nå :-)
Back to Top
Øyvind Erik View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øyvind Erik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 juni 2008 at 10:57
Tror kanskje du setter prisantydningen litt høyt hvis det er den "vanlige" digitale ACen du selger uten lyd, siden Di6 i AC fortsatt er tilgjengelig for 2200 hos flere norske MJ-forhandlere, også på nett.
Øyvind Erik

Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000.
Back to Top
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Toy_Roller Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 juni 2008 at 19:05
kom med bud... men skulle gjerne hatt 2000 for den ink. frakt.

den er jo bare kjørt 10 min?
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 juni 2008 at 00:35
Jeg tror vi stopper tråden nå.
Dette er ikke et salgsforum.
Til det finnes andre mer velegnede steder. Snikkaren og Laurenz har foreslått flere.

MVH
Dag Cato
Assisternde moderator
MVH

DC

Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 juni 2008 at 22:52
herr moderator, hvorfor ikke gjøre som svenskene å lage et lite delforum for Salg og kjøp?

Det hadde vært alle tiders

Vet vi har Mj-børsen, men kanskje noe å tenke på for de som foretrekker å ha annonsen sin bare her ( ikke et par tusen netthandlere) og for de som ønsker å ha det ganske beskjedent.
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 juni 2008 at 23:04
Simpelthen fordi dette er MJFs forum og MJF har allerede en salgskanal. Da ser ikke jeg noen grunn til å opprette et salgsforum i tillegg til MJ-børsen.
Men nå er det ikke jeg som bestemmer slikt. Så er det et sterkt ønske om det foreslår jeg at det tas opp med de som bestemmer
MVH

DC

Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 juni 2008 at 23:10
Ja, nå er det jo sånn at "mjf sin salgskanal" også deles med massevis av andre organisasjoner/selgere som slett ikke dealer mj...men whatever, jeg har ikke noe problem med det

Edited by Daniel Aune - 03 juni 2008 at 23:10
Back to Top
Helge Myhre View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helge Myhre Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2008 at 22:40
Har du prøvd QXL? Der selges det veldig mye. Dette er som sagt et forum, ikke et sted for nettauksjon eller salg. Det er jo derfor det heter mj-FORUM. Det er for å ta opp aktuelle og interessante temaer om MJ og utveksle meninger ol. Hvis du ikke vil bruke MJ-børsen så gå til andre mer velegnede salgssteder eller ta innbytte i butikk. Jeg fåreslår at dette er siste ord i denne saken og at det ikke svares på dette mer.
Mvh.
Helge Myhre
www.togwebsiden.com
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2008 at 22:57
Faktisk må jeg si meg litt enig med Daniel. Jeg har sett den svenske løsningen og syns egentlig den er  fornuftig. De som ikke ønsker kjøp/salg har jo der full mulighet til å bare hoppe over å lese de trådene i det delforumet. Ved å legge det under forumet her vil jo og mulighetene for å stille selger soørsmål som så andre og kan se svarene på øke litt.

Syns og MjFs salgsportal har blitt dårligere etter sammenslåingen, selv om det for brukerene kanskje åpner seg større marked for salg.

Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helge Myhre Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2008 at 23:40
Jeg er totat uenig med Eika. Det er noe som heter regler. Det er MJF som fastsetter de regelene og ikke vi, så om man ikke vil følge de reglene MJF setter så er det bedre å ta kontakt med "sjefene" i MJF personlig og klage eller ikke gå inn på denne siden mer.
Mvh.
Helge Myhre
www.togwebsiden.com
Back to Top
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2008 at 23:51
Helge, jeg vet utmerket godt at det er et Mj-forum.

Derfor kan vi jo benytte oss av muligheten til å lage en "forum i forumet" til en salg og kjøpside som er mye mindre formell.

Det er jo sånn dette forumet er bygd opp, med masse forskjellige underforum.

Bare for å ha nevnt det,

Qxl selger forøvrig Erotiske artikler, en sånn salgside vil jeg ikke ha noe med å gjøre.

Det er veldig mange temaer som diskuteres på dette forumet som hverken er interessant eller toppaktuelt

Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2008 at 23:55
Hvor mange "salgs-steder" skal det måtte være?Dead
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helge Myhre Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juni 2008 at 00:11
Regler er til for å holdes. Da du meldte deg inn måtte du godta reglementet som MJF har satt opp - hvorfor vil du ikke holde dem nå?
Som sagt - dette er et Forum.
Mvh.
Helge Myhre
www.togwebsiden.com
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juni 2008 at 00:44
Trekk pusten litt dypt nå Helge... ingen har tenkt å endre noe som helst umiddelbart... Og ingen har såvidt jeg kan se brutt noen som helst regler i forbindelse med denne diskusjonen. Som du sier: dette er et forum, og da er det jo meningen at man skal diskutere (en diskusjon krever jo nesten at minst to personer har forskjellige synspunkt).

Egentlig burde vi flyttet de siste innleggene fra og med Daniel sitt forslag her til forumverkstedet siden de jo omhandler det rent tekniske/praktiske ved forumet. Skal se om jeg får fikset det når jeg er ferdig med å skrive dette innlegget her.

Du har aldri tenkt tanken at Ebay og qxl er et stort forum da Helge? Et sted hvor en person legger ut en ting for salg, andre skriver inn med spørsmål og får svar tilbake. Det er jo en slags løpende diskusjon det og.

Du har helt rett i at vi alle her har godtatt et reglement når vi registrerte oss her på forumet, selv DagCato og jeg som sitter på sidelinjen og observerer at overtrampene ikke blir for grove. Men vi er tilpasningsdyktige her på forumet, og på Mjfs nettsider, og dersom det er flere brukere her som yttrer ønske om en tilsvarende løsning som på det svenske forumet er det klart vi vil kunne lufte det for foreningens styre for å se om de har noen innvendinger, og om ikke så lar det seg gjøre å endre ting... Etter forespørsel/ønske fra brukere ble det f.eks. åpnet et eget rom for diskusjon av styringsprogrammer for en tid tilbake (jeg har ennå ikke fått reprimanden for å ha gjort det uten å konferere med styret faktisk, men ikke si det til noenWink

Eirik

Back to Top
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juni 2008 at 16:12
Veldig enig, Eirik!

Helge, kan du fortelle meg hvilke regler jeg har brutt?

Jeg vil ikke bli anklaget for noe jeg ikke har gjort!

Hva du mener et forum skal omhandle er din sak, hva jeg mener er MIN sak.

Back to Top
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helge Myhre Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juni 2008 at 21:57
Jeg snakker ikke om skrevne regler men om hva som passer seg på et forum. Jeg har skjønt nå at det ikke nytter å resonnere med deg.
Mvh.
Helge Myhre
www.togwebsiden.com
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juni 2008 at 23:41
Originally posted by Helge Myhre Helge Myhre wrote:

Jeg snakker ikke om skrevne regler men om hva som passer seg på et forum. Jeg har skjønt nå at det ikke nytter å resonnere med deg.

Beklager så mye dersom jeg mar misoppfattet noe Helge, men i ditt forrige innlegg viste du til de reglene man godtok for å registrere seg her på forumet. Jeg klarte da dessverre ikke lese ut av det innlegget at du og ville ha med din personlige oppfatning av hva som passer seg på et forum.

Svenskene som Daniel viser til har nå hvertfall tydeligvis kommet frem til at et eget rom/avdeling i forumet for kjøp og salg passer seg på et forum, men jeg har såklart full respekt for at din personlige oppfatning er en annen. Selv er jeg vel av den mening at åpent salg i et diskusjonsforum ikke bør foregå med mindre man har en løsning som svenskene, og det var jo det Daniel tok til orde for, ikke for en generell åpning for kjøp/salg over hele forumet her.

Eirik
Back to Top
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juni 2008 at 23:45

Back to Top
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Toy_Roller Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 juni 2008 at 01:52
hjelpe meg..mannen har 21 innlegg og så lager han slikt styr??

hold deg til tråden du ..

så hadde jeg kansje tilogmed fått solgt di6en min..

Har bare noen og 2o poster selv, men har bare lufta eit tog ut for salg!

jeg modererer 2 andre forum, og eit (kjøp og salgs hjørne) er ikke så dumt..

dersom jeg ville selle noe så kan jag for all del legge det ut på finn eller qxl.. men det er mye vanskeligere og mye mer tid krevende.. og på finn koster det penger..

ser overhodet ikke en negativ ting med å kunne diskutere rundt, og om en ting som er til salgs..

priser og bud kan man ta over pm.

Edited by Toy_Roller - 15 juni 2008 at 01:54
Back to Top
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 juni 2008 at 12:05
Jeg er så sinnsykt enig

Det er ikke Toy roller som har fått solgt Di6ern...

Edited by Daniel Aune - 15 juni 2008 at 12:07
Back to Top
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Toy_Roller Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 august 2008 at 23:33
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,125 seconds.