MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Reservedel til Fleischmann-motor
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Reservedel til Fleischmann-motor

Post Reply Post Reply
Author
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Reservedel til Fleischmann-motor
    Posted: 11 juni 2008 at 18:40
Jeg har på tatt meg å se om det er mulig å reparere et Fleischmann-lok (DSB MY) til en kar som trenger litt bistand og som dukket opp på TMJK for noen uker siden.

Det åpenbare problemet med loket er at ett av dekselene som holder en av børstene på plass mangler. Det dreier seg om en klassisk Fleischmann-motor av den litt eldre typen.

I min reservedelskasse finnes ikke noe slikt, blant annet av den enkle grunn at jeg aldri har eid et Fleischmann-lok selv. Hobby-Shop i Trondheim forhandler heller ikke Fleischmann.

Kan noen hjelpe? Enten med et slikt deksel eller opplysninger om hvem jeg kan kontakte for å skaffe noe slikt?

Svein S
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juni 2008 at 19:26
Dersom dere har mulighet til å vente et par uker til jeg kommer meg til Horten så er jeg ganske sikker på at jeg har noe greier liggende der.
En V200 fra Fleischmann.
MVH

DC

Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juni 2008 at 20:07
Det høres bra ut. Dette er ingen bråhast-sak.
Svein S
Back to Top
Per Einar Orebe View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Einar Orebe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juni 2008 at 23:05
Jeg fikkkjøpt et nytt deksel til en Br.... (Di 5)   fra Knuts maskinservice for ombygging til digitalt.  gamle skjoldet funka ikke,
Back to Top
perflo View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote perflo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 juni 2008 at 12:03

Har endel Fleischmann motorer og deksler. Der er litt forskjell på dekslene på de gamle motorene, men tror sikkert jeg har et som passer. Jeg er registrert hos Fleischmann som Reparatørfirma, så jeg bestiller deler direkte når jeg trenger noe til mine 20 - 30 Fleischmann lok. Forstår det slik at foringen til en av børstene er falt av? Gi meg en adresse så legger jeg et deksel i en konvolutt og sender deg.

Mvh

Per Flood

Edited by perflo - 12 juni 2008 at 12:07
perflo
Back to Top
perflo View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote perflo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juni 2008 at 07:55
Jeg har et deksel klart til å sende i posten hvis du behøver. Skal ikke ha noe for det. Jeg reiser bort en uke på søndag, så hvis det er av interesse, send meg en mail så sender jeg når jeg kommer hjem.

Hilsen Per
perflo
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 juni 2008 at 00:26
Takk for tilbudet. Men la oss først se på hva det er jeg etterlyser. Bildet viser dette. Som man ser har jeg selve det store dekselet, men det manger et av de små dekslene til børstene. Den ene som finnes er tatt av og ligger til høyre over. Det er altså ett til av den typen som mangler. Jeg ser også at det mangler børster med tilhørende fjærer.
Det er skikkelig herpa dette loket, så jeg er litt i tvil om det lar seg reparere.....
Svein S
Back to Top
Dirk Matthias View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dirk Matthias Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 juni 2008 at 23:31
Hei Svein Sando!
Kanskje jeg kan hjelpe deg. Der er en muhlighet og bestille dette direkte fra Fleischmann.
Hvis du onsker hjelp, væer så snill og send en pn.
MvH Dirk

Unskyl meg norsk

Dirk
Back to Top
perflo View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote perflo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juni 2008 at 10:30
Som nevnt har jeg alle deler som mangler, hvis det er av interesse. Alle Fleischmann lok lar seg reparere. Noter også at alle motordeksler er tilgjengelig. Noter også for dere som kjører digitalt at alle motordeksler har i utganspunktet begge børstene isolert fra motor og karroseri, så lokene er enkle å digitalisere.

Mvh
Per Flood
perflo
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.