Reservedel til Fleischmann-motor |
Post Reply ![]() |
Author | |
ses ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 11 juni 2008 at 18:40 |
Jeg har på tatt meg å se om det er mulig å reparere et Fleischmann-lok (DSB MY) til en kar som trenger litt bistand og som dukket opp på TMJK for noen uker siden.
Det åpenbare problemet med loket er at ett av dekselene som holder en av børstene på plass mangler. Det dreier seg om en klassisk Fleischmann-motor av den litt eldre typen. I min reservedelskasse finnes ikke noe slikt, blant annet av den enkle grunn at jeg aldri har eid et Fleischmann-lok selv. Hobby-Shop i Trondheim forhandler heller ikke Fleischmann. Kan noen hjelpe? Enten med et slikt deksel eller opplysninger om hvem jeg kan kontakte for å skaffe noe slikt? |
|
Svein S
|
|
![]() |
|
Dag Cato ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dersom dere har mulighet til å vente et par uker til jeg kommer meg til Horten så er jeg ganske sikker på at jeg har noe greier liggende der.
En V200 fra Fleischmann. |
|
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|
![]() |
|
ses ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Det høres bra ut. Dette er ingen bråhast-sak.
|
|
Svein S
|
|
![]() |
|
Per Einar Orebe ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 333 |
Jeg fikkkjøpt et nytt deksel til en Br.... (Di 5) fra Knuts maskinservice for ombygging til digitalt. gamle skjoldet funka ikke,
|
|
![]() |
|
perflo ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 25 juli 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 70 |
Har endel Fleischmann motorer og deksler. Der er litt forskjell på dekslene på de gamle motorene, men tror sikkert jeg har et som passer. Jeg er registrert hos Fleischmann som Reparatørfirma, så jeg bestiller deler direkte når jeg trenger noe til mine 20 - 30 Fleischmann lok. Forstår det slik at foringen til en av børstene er falt av? Gi meg en adresse så legger jeg et deksel i en konvolutt og sender deg. Mvh Per Flood Edited by perflo - 12 juni 2008 at 12:07 |
|
perflo
|
|
![]() |
|
perflo ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 25 juli 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 70 |
Jeg har et deksel klart til å sende i posten hvis du behøver. Skal ikke ha noe for det. Jeg reiser bort en uke på søndag, så hvis det er av interesse, send meg en mail så sender jeg når jeg kommer hjem.
Hilsen Per
|
|
perflo
|
|
![]() |
|
Takk for tilbudet. Men la oss først se på hva det er jeg etterlyser. Bildet viser dette. Som man ser har jeg selve det store dekselet, men det manger et av de små dekslene til børstene. Den ene som finnes er tatt av og ligger til høyre over. Det er altså ett til av den typen som mangler. Jeg ser også at det mangler børster med tilhørende fjærer.
Det er skikkelig herpa dette loket, så jeg er litt i tvil om det lar seg reparere..... ![]() |
|
Svein S
|
|
![]() |
|
Dirk Matthias ![]() Nykommer ![]() Joined: 27 februar 2007 Location: Germany Status: Offline Points: 0 |
Hei Svein Sando!
Kanskje jeg kan hjelpe deg. Der er en muhlighet og bestille dette direkte fra Fleischmann. Hvis du onsker hjelp, væer så snill og send en pn. MvH Dirk Unskyl meg norsk |
|
Dirk
|
|
![]() |
|
Som nevnt har jeg alle deler som mangler, hvis det er av interesse. Alle Fleischmann lok lar seg reparere. Noter også at alle motordeksler er tilgjengelig. Noter også for dere som kjører digitalt at alle motordeksler har i utganspunktet begge børstene isolert fra motor og karroseri, så lokene er enkle å digitalisere.
Mvh
Per Flood
|
|
perflo
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |