Ett-bainspantografer for ROCO El16 |
Post Reply ![]() |
Author | |
Per-Inge-2613 ![]() Veteran ![]() Joined: 14 desember 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 153 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 09 juni 2008 at 14:51 |
Hei!
Jeg har tenkt å gi min 2206 nye pantografer, ett-beinstyypen. Jeg lurer på hvike pantografer som passer? Det er viktig at de ikke er så "sterke", da jeg har litt problemer med at enkelte pantografer presser for hardt mot luftledningen, som gjør at pantografene setter seg fast i kl-anlegget... |
|
MvH
Thomas Olsen |
|
![]() |
|
Stian ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hva skall du ha for de gamle pantografene da? er interesert i dem
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
![]() |
|
SveinR ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Ville tro at de som finnes på Roco El18 er de som er best egnet, selv om slepestykket er noe smalt. Hør med NMJ om de finnes som reservedel, ellers så kan Sommerfeldt være et hot tips.
|
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
![]() |
|
Stian ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
som denne her?
![]() Edited by Stian - 09 juni 2008 at 20:13 |
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
![]() |
|
Claes Lislerud ![]() Redaksjon MJ-bladet ![]() Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
Jeg vil anbefale pantografen som sitter på Rocos Rc6. De har riktig bredde men mangler braketten med isolatoren. Jeg trur man kan bruke de som sitter der fra før.
For øvrig så er det faktisk også den beste pantografen å montere på El18 slik at den blir korrekt. Pantografen har reservedels nr 85385 og jeg bestilte mine hos NMJ. |
|
Modellhilsen
Claes |
|
![]() |
|
lolke ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 16 november 2004 Location: United States Status: Offline Points: 25 |
Her er bildet fra El16.2213 min, med El18 pantografen.
![]() MVH, Lolke |
|
![]() |
|
Helge Myhre ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 01 juni 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 72 |
Jeg har en El16 i nydesign med nummeret 2212. Hadde den en eller tobenspantografer? Kan forresten Márklin sine EL18 pantografer passe? Det ville passe med resten av loket da min EL16 består av Márklin innmat eller rettere sagt - alt som er fra Roco er kåpe og ploger og resten er Márklin. Márklin lager solide saker i god kvalitet så jeg foretrekker det. (jeg er Márklinist og vil helst bare ha det)
|
|
Mvh.
Helge Myhre www.togwebsiden.com |
|
![]() |
|
KjellAn ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1011 |
I følge bilder på NJK Materielldatabase hadde loket saksepantografer ved leveringen og fram til i hvertfall 1984 (da det første bildet ble tatt). På bildet i fra 1995 har loket fått enbenspantografer.
Det siste bildet viser loket i CargoNet-design - og da hadde loket igjen fått saksepantografer. Du kan med andre ord velge fritt når det gjelder dette lok-nummeret. Du må bare bestemme deg for om du kjører en tidlig eller sein tidsperiode i nydesign-epoken. |
|
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
|
![]() |
|
Arne Syverstad ![]() Viderekommen ![]() Joined: 08 mars 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 21 |
Hei
Hardu fått tak i strømavtager. Hvis ikke kan du få to av meg.
Jeg har et nytt Rc6 karosseri liggende.
Skal selv ha drivverket til en Rb.
Hilsen
Arne Syverstad
|
|
![]() |
|
Helge Myhre ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 01 juni 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 72 |
Siden dette ombygde ene eksemplaret er i Márklin satte jeg Márklin sine EL 18/ SBB Re460 pantografer på. De er mer solide enn Roco sine og jeg sammenlignet bredden på slepestykket før jeg monterte dem på og det var såppas nærme EL16 sine i bredde at jeg syntes jeg kunne bruke de.
|
|
Mvh.
Helge Myhre www.togwebsiden.com |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |