Sveitsisk forbilde |
Post Reply ![]() |
Author | |
oyra ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 16 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 25 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 15 mai 2008 at 13:41 |
Hei!
Er det noen i det landstrakte land som bygger modelljernbane etter forbilde fra Sveits.Selv kjører jeg Marklin HO med modeller og landskap fra alpene .Jeg kjører både digitalt ,analogt og med kjøreledning.
![]() |
|
Stavanger
|
|
![]() |
|
TomB ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 93 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hei.
Det er relativt mange som bygger og/eller samler rullende materiell med sveitsisk forbilde.
En spesialist i så måte er Knut Pedersen, Sandefjord. Han er redaktør av bladet Modell & Elektronikk.
Jeg har også sett flere fine anlegg her i Asker & Bærum. Alle med Märklin.
Edited by TomB - 15 mai 2008 at 14:09 |
|
mvh
Tom Blikstad, Asker HO, Tysk/sveitsisk forbilde, Märklin K, Esu ECoS, Viessmann, Kühn, MBTronik, WinDigipet, WinTrack |
|
![]() |
|
Daniel Aune ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
Ben Sigvald driver med Sveits.
Han har egen hjemmeside også ![]() |
|
![]() |
|
ben ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 139 |
Hei, jeg kjører DCC, digital likestrøm. Jeg holder på å bygge ett anlegg "fra Sveits" uten at det er noe konkret forbilde. Ta gjerne og legg ut noen bilder av anlegget ditt viss du har mulighet!
Ben
|
|
Ben-Sigvald
SBB H0 og H0e DCC PC-styrt med Windigipet |
|
![]() |
|
eika ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1629 |
Holmestrand. Ikke Sandefjord
![]() |
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
![]() |
|
b e pedersen ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Her http://www.ronnyaukrust.no/ er også en med forkjærlighet for Sveits; dog i noe mindre skala
![]() |
|
Bjørn Egil
|
|
![]() |
|
oyra ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 16 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 25 |
Takk for mange tilbakemeldinger .jeg har laget landskapet i fri fantasimen med klar referanse til alpene og Sveits.Har en del matriell fra BLS (bern løtschberg simplon)og ellers er det materiell fra SBB.Skal legge ut noen bilder fra annlegget. Hilsen Øystein Ravndal![]() |
|
Stavanger
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |