MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Mulig å få tak i Lkab Iore 105 & 106?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Mulig å få tak i Lkab Iore 105 & 106?

Post Reply Post Reply
Author
Haliaeetus View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Haliaeetus Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Mulig å få tak i Lkab Iore 105 & 106?
    Posted: 06 juli 2008 at 20:34

Prøver å få tak i Lkab Iore 105 & 106, noen som vet om noen butikker som fortsatt har det på lager, eller er det utsolgt over alt. De ble laget i 2004 viss jeg ikke husker feil, så er vel usannsynlig å finne et?

M.v.h

Tommy
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 juli 2008 at 21:29
Det dukker stadig opp eksemplarer av lok 105 + 106 på Ebay.
Jeg vil derfor anbefale deg å følge med der.
Prisene er nok steget noe siden Roco "dumpet" restopplaget til € 150 ut fra forhandler.
Back to Top
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 juli 2008 at 00:14
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

Det dukker stadig opp eksemplarer av lok 105 + 106 på Ebay.
Jeg vil derfor anbefale deg å følge med der.
Prisene er nok steget noe siden Roco "dumpet" restopplaget til € 150 ut fra forhandler.

Mener det var den første modellen, IORE 101+102 i leveranseutførelse (ltså uten geografiske navn) som senere ble "dumpet" i markedet. 105+106 - det ene med det flotte navnet Narvik Ermm - måtte jeg jobbe for å få tak i i fjor. Fikk tilslag på en ønskes kjøpt annonse på Annonstorget. På Ebay var den faktisk for dyr. Mener det var samme selger som jevnlig la det ut, uten å få napp.
Mvh Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC MBV-Små Tog
Bilder/video Ofotbanen: www.arctictrains.com
Back to Top
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Haliaeetus Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 juli 2008 at 07:24
Ok, får bare se litt på Ebay da, er litt skeptisk til slikt men.
Back to Top
hoffno View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hoffno Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 juli 2008 at 09:44
Hei

Hva er du intressert i å betale for en sånn en da.
Mulig jeg har har en sånn for salg.Embarrassed
Er med lyd.

hoffno
Vidar -KMJK-
Back to Top
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Haliaeetus Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 juli 2008 at 09:46

Du kan jo komme med et forslag på pris å noen bilder og litt info? Glemte å si det, men er likestrøm jeg er på jakt etter og mulighet for å kjøre det digitalt.

Back to Top
hoffno View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hoffno Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 juli 2008 at 10:00
Hei

Bilder har jeg ikke, men du vet jo hvordan den ser ut vil jeg tro.
Den er digital og har kjørt ca. en time tilsammen.
Dun får komme med et tilbud da jeg ikke i utgangspunktett ikke har lagt den ut for salg.Cry
Det er et likespenning"s lok.

hoffno
Vidar -KMJK-
Back to Top
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Haliaeetus Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 juli 2008 at 10:03
Ja vet hvordan det ser ut. Nå husker jeg ikke hva det kostet nytt, 2500,- eller noe slikt?
Back to Top
hoffno View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hoffno Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 juli 2008 at 10:07
Gi meg 3000 + frakt så får vi se.Big%20smile

hoffno
Vidar -KMJK-
Back to Top
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Haliaeetus Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 juli 2008 at 10:09
Den kan jeg gå med på, men greit viss du kunne tatt noen bilder slik at jeg ser hvilken stand det er i å slikt, er nok bra, men greit å være sikker:) Så kan vi diskutere detaljer å diverse senere.
Back to Top
hoffno View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hoffno Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 juli 2008 at 10:16
Bilder har jeg ikke, men jeg kan garantere at den er 100% iorden og uten brukerspor. Om du kjøper den og det skulle være noen feil så får du pengene til bake.
Hvor bor du i landet?
Jeg bor i Oslo.

hoffno
Vidar -KMJK-
Back to Top
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Haliaeetus Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 juli 2008 at 10:18

Ok, bor i Stavanger, så det er helt i orden og det er av typen som er merket Narvik og Kiruna?

Back to Top
hoffno View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hoffno Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 juli 2008 at 10:31
Jeg tror det, menloket ligger på klubben (KMJK).
Trodde jeg hadde det hjemme.
Det er leddet og blå.
Du kan ringe meg for nå reiser jeg bort noen dager.

Edited by hoffno - 09 juli 2008 at 09:33
Vidar -KMJK-
Back to Top
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Haliaeetus Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 juli 2008 at 10:32
Er i Nordsjøen for øyeblikket, så har ikke mulighet å ringe akkurat nå. Men for min del så kan du bare sende det så kjøper jeg det, vet ikke hva som er best når det gjelder sending å betaling, oppkrav kanskje?

Edited by Haliaeetus - 07 juli 2008 at 10:38
Back to Top
hoffno View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hoffno Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 juli 2008 at 10:39
Fant det hjemme.
Det er ikke  merket Narvik og Kiruna? Er merket IORE 101 og 102.
Men det er ikke laget mer en type av denne tror jeg.
Vidar -KMJK-
Back to Top
hoffno View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hoffno Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 juli 2008 at 10:52
Her er et bilde jeg har lånt, det er den typen jeg har:
a0502w.jpg

hoffno
Vidar -KMJK-
Back to Top
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Haliaeetus Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 juli 2008 at 12:22
Ok, ikke helt det jeg er ute etter, men det kan være jeg kjøper det for det om. Her er de som er blitt laget http://mjwiki.no/wiki/index.php/LKAB_IORE
Back to Top
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 juli 2008 at 19:34
Originally posted by hoffno hoffno wrote:

Her er et bilde jeg har lånt, det er den typen jeg har:
a0502w.jpg

hoffno

Og her kan du se originalbildet mitt fra testkjøringen, på Narvik stasjon, pluss mange flere IORE-bilder. Smile Link gjerne når du/vi/man låner bilder på nettet.
Mvh Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC MBV-Små Tog
Bilder/video Ofotbanen: www.arctictrains.com
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juli 2008 at 10:05
Unnskyld, men burde ikke denne diskusjonen vært ført privat, f. eks. på e-post?
En slik diskusjon mellom selger og kunde er ikke så veldig interessant for oss andre på forumet.

Petter
Back to Top
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Haliaeetus Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juli 2008 at 13:14
Beklager viss det har plaget deg.
Back to Top
asai View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asai Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juli 2008 at 14:49
Originally posted by Haliaeetus Haliaeetus wrote:

Beklager viss det har plaget deg.

Tror ikke det plager så veldig, men jeg er enig med Petter i at forumet bør holdes til diskusjoner, bilder av anlegg o.l og kjøp og salg til fora som er beregnet for dette.
Et godt tips, som jeg selv har benyttet, er MJ-Børsen.
Back to Top
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Haliaeetus Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juli 2008 at 16:04
Fullt klar over det, men nå ble det bare sånn, så kan heller moderator slette innleggene.
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juli 2008 at 18:17
Hjemmeværende moderator er ikke så overivrig eller panisk i tjenesten at sletting av innlegg forekommer så raskt. Det viktigste og positive er heller at deltagerene jo innser og erkjenner at en annen fremgangsmåte kunne vært en bedre løsning. Det beviser at vi er voksne, ansvarlige deltagere her på forumet som løser problemer på en høflig og enkel måte uten at andre må gripe inn.

Samtidig så demonstrerer jo denne tråden at egne rom for kjøp/salg på forumet kanskje kunne vært et supplement til det nåværende forum, slik f.eks. NJK har et eget rom på sitt forum (er det ikke "hittegodsen" de kaller det der?). Men det får bli en annen diskusjonSmile

Så med mindre noen fler har et svar på trådens opprinnelige spørsmål om  hvilke forhandlere som muligens har en modell på lager så regner jeg med denne tråden forsvinner inn i glemselen etter hvertSmile

Mvh

Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juli 2008 at 10:02

Måten denne tråden startet på plager meg ikke. Men når to deltagere, i dette tilfellet selger og ev kjøper, går inn i en to-veis dialog som ikke er er spesielt interessant for oss andre, så synes jeg de bør vurdere å gjøre dette i et annet forum, f. eks. e-post. Dette er kun ment som et tips, ser ikke noen grunn til at moderator skal gripe inn her.

Petter
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,070 seconds.