Modulbane? |
Post Reply ![]() |
Page <12 |
Author | |
ses ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Instruktive bilder! Det virker som du da har droppet muligheten for å sette inn bolt midt under sporet? Og det godtas tydeligvis at et hull blokkeres?
|
|
Svein S
|
|
![]() |
|
oivind ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 04 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 27 |
Det midterste boltehullet er laget på alle modulene etter at bildene ble tatt. Det er kuttet ut et "hull" fra undersiden i isoporen ca 5 cm bredt. Med lange fingre er det er mulig å sett inn en bolt, men det er vanskelig (men mulig) å få på en mutter. Jeg har ikke modulene hjemme, men lagret i Horten, så jeg har ikke mulighet til å ta bilder av dette nå.
Øivind
|
|
![]() |
|
EFP&CO ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 22 november 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 135 |
Bedre seint enn aldri? Har fått laga smørbrødliste på å legge inn bilder på forum
![]() Synes nok det ser litt spett ut?
Yess, det funka
![]() Edited by EFP&CO - 23 mars 2008 at 00:02 |
|
Gospeltrain
|
|
![]() |
|
EFP&CO ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 22 november 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 135 |
Legger inn lenker til ideer om seksjonsutsnitt fra Nordagbanen. Russerbrua fra EFP sitt kaiområde, over Dampsk.kaia, forbi Grand Hotel.
Den seksjonen eg tenker å starte med er og den mest krevende; Råtahavn, Øgreid Trelastlager, og Fløgstadvika:
|
|
Gospeltrain
|
|
![]() |
|
Etter 2,4 km ender denne 900mm smalsporbanen på Nordag-anlegget:
http://i273.photobucket.com/albums/jj205/efpco/Nordag-banen/P1010014.jpg her var det også 600mm baner i anleggstida .
Er ikkje rolig for H0n3 skala da det bare er små 2-aksla lok som gikk på denne banen, og eg frykter driftsikkerheten kan bli mindre bra?
Blir det feil å trekke sammen/korte inn , for å komprimere seksjonene?
I så fall ville eg tenkt skala 0n30.
Slik eg har tegna seksjons-utsnitt ville 0-skala bli 120cm brede og 60cm lange.
Det virker veeldig bredt
![]() Dere som bygger modeller av nedlagte/ eksisterende baner, er dere tro mot originalen? Edited by EFP&CO - 24 mars 2008 at 00:01 |
|
Gospeltrain
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |