Bilder fra MJ-messen på Jernbanemuseet 3-4/9 2011 |
Post Reply ![]() |
Author | |
Svein_H ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2126 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 04 september 2011 at 21:03 |
Jeg hadde egentlig tenkt å poste i den opprinnelige tråden, men det ble etter hvert så mange bilder at jeg fikk lage min egen.
Madammen og jeg var der begge dagene. Lørdag ble brukt til å få et overblikk, og jeg fikk plukket med meg endel signaler fra SkalaDesign samt et byggesett og noen overgangsgrinder fra Togbutikken. På søndag hadde jeg med meg nyinnkjøpt stativ (hadde glemt mitt hjemme ![]() EDIT: Jon Andre: Mailen jeg sendte deg kom i retur, send meg en PM om du vil ha noen av bildene. Først noen bilder fra CentralStasjonen: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dernest noen bilder fra et flott lite diorama Jon Andre hadde med seg: ![]() ![]() ![]() ![]() Tore hadde med seg noe lekre H0n3 smalspormodeller fra Blackstone Models, her vist på et nydelig lite diorama han hadde laget: ![]() ![]() De var faktisk så lekre at madammen bestemte seg for å begynne på sitt eget smalsporanlegg, og kjøpte et lok og 5 vogner! Kanskje derfor Tore var så blid da vi dro... ![]() ![]() Til slutt noen bilder fra modulanlegget som Mjøsa NSkala hadde satt sammen oppe i andre etasje: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Svein Edited by Svein_A - 04 september 2011 at 21:42 |
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside www.hjemstad.no ble dessverre drept av Pro ISP da one.com overtok. |
|
![]() |
|
Ole P ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 28 september 2006 Location: Bergen Status: Offline Points: 194 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Flotte bilder Svein
![]() Takk for at du deler med oss andre. Gleder meg til Jon Andre og Mjøsa N-skala kommer vestover i oktober.
|
|
Mvh
![]() |
|
![]() |
|
Øyvind Ø. ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 08 juli 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 156 |
Ja flotte bilder.
![]() |
|
Mvh Øyvind
Reinspikka Norsk mæ ymse avvik.......? |
|
![]() |
|
helleland ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 31 mai 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 485 |
Hmm... dette var vakre inspirerende bilder! Takk!!! LITT misunnelig og sikler på Lokstallen øverst der!
![]() Ikkje værst med en madam som vil bygge MJ! ![]() Ha en super duper ny uke!!! |
|
Mvh
Stein Helleland ~ DIESEL ONLY, PLEASE ~ |
|
![]() |
|
Morten Jacobsen ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Jeg er på ferie i USA og gleder meg over at noen tar seg tid til å dele opplevelsene med meg. Et sammentreff at Mjøsa har med seg moduler fra Red River Valley. Jeg sitter på et hotellrom i Fargo og skriver dette mens jeg hører lyden av lange tog gå nettopp gjennom den dalen. I dag er det riktignok BNSF som trafikkerer linjen og Great Norhern er for lengst historie selv om det er spor etter historien her i byen. Det står blant annet en caboose fra GN ved den gemle stasjonen - depot ( som ikke fungerer som det lenger).
|
|
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
|
![]() |
|
LokoJon ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 12 mars 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 219 |
Hei Svein !
Veldig hyggelig å hilse på deg og Vigdis på Jernbanemuseet.
Flotte bilder du har tatt, og fint at du deler med alle
![]() ![]() For meg som er ganske ny i miljøet, er det en fin anledning til å hilse på og bli kjent med nye venner i slike anledninger.
Ser frem til å hilse på flere i Bergen 8 og 9 oktober
![]() Det var mange besøkende og stor iver fra alle aldre for å se på anlegg og materiell.
For meg var Jernbanemuseet et ultimat sted å vise seg frem og skape entusiasme.
Håper museet fortsetter og skaper en tradisjon
![]() Har allerede fått flere henvendelser på e-post og nettside fra besøkende.
Gleder meg til neste gang
![]() ![]() |
|
Hilsen fra
LokoJon - Besøk oss på Facebook: Jonsdalen & Omegn - Lag din sporplan med Anyrail.com - Enkelt og bra ! |
|
![]() |
|
jevistad ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Gode bilder Svein, og det ser ut som Centralstationen har en fin patina.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |