Min hagejernbane - 2 |
Post Reply ![]() |
Author | |
jlo ![]() Viderekommen ![]() Joined: 30 august 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 36 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 01 juli 2008 at 00:16 |
Hei igjen alle hagejernbane entusiaster!
Nå er sesongen i gang og det er på tide å bygge videre. ![]() Jeg har lagt ut noen skinner (LGB r5) som viser hvor "indre" sirkel går. Sporet som går ut til høyre skal krysse indre sirkel midtveis. Med 2,8 cm stigning pr meter holder det nesten til nok høyde. "Indre" sirkel må derfor graves noe ned i terrenget. ![]() Her er traséen fra andre kanten. 15 trillebårlass med jord er fjernet og jeg har slatt ned noen jernstenger av kamstål som jeg har brukt til nivelleringen. Jeg har lånt en laser til å nivellere med. Den er lett å betjene selv om en jobber alene.(Lydbasert) De gule merkene viser nivå for ytre sirkel, de røde for infre sirkel. (Hvis du ser godt etter) jlo |
|
![]() |
|
Arkitekten ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 02 september 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 63 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du kommet noe lenger med hagejernbanen din?
|
|
Hvem, sa du?
Du kan ikke stole på noen. Ikke engang deg selv. |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |