Diverse 2019-nyheter |
Post Reply ![]() |
Page <12 |
Author | |
Toftebanen ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 30 august 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 146 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Godt at Messingmodeller tar ansvar og serverer oss en Di2. Høy pris?? Når man uansett må betale godt over 4000,- for enkelte plastmodeller så er det innafor for min del. En får heller droppe 1 av 4 El14 når den etter hvert kommer på markedet fra NMJ. Som nevnt tidligere her så håper jeg at MJ folket kjenner sin besøkelsestid og støtter opp om en småprodusent!!! |
|
Jarle
|
|
![]() |
|
steinel ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 27 januar 2016 Location: Norge Status: Offline Points: 823 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Suverent av Messingmodeller. Jeg må bare ha en slik grønn Di2 til stasjonen min.
![]() |
|
![]() |
|
Arne Lie ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 09 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 262 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Südexpress har lagt ut sine planer for 2019-20
|
|
Arne L
HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet. |
|
![]() |
|
Kjell H. ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De som har bestilt Di2, har noe å glede seg til!
Jeg har hentet hjem SJ V5 som er den modellen Di2 baserer seg til, i følge Theo på ONE87. Dette er absolutt en fin modell (som jeg hadde for lengst bestilt da Messingmodeller sa at de var forhandler av denne)! Jeg har valgt et nummer av de lokene Nordic Refinance (NR) har overtatt fra Green Cargo. NR er utleier av lok som går i Norge, så det er sannsynlig at også V5 ved akutt lokmangel også kommer til Norge (om den ikke allerede har vært der?). Litt om modellen. Det er messingdrivverk/tannhjul på hver aksling. Loket har LokSound 4 som standard og er forsynt med kondensator/powerpack. Jeg har ikke åpnet loket - men løftet det av skinnene. Loklysene skinner med konstant styrke til de slukker og loket går ca. 5 sek. uten strøm, så jeg tror at den fulle spenningen buffres eller at det er en spenningsregulator som forsyner lysene? Jeg er imponert av etsearbeid der fotbrettet og stigtrinnene er gjennomhullet. Likeså er rekkverket rundt loket av høy klasse. Loket har også Faulhabermotor men uten svingmasse. Loket går også med liten hastighet og rykker ikke ved langsomtkjøring. RP25-hjul. - Alt dette for ca. NOK 5000 + MVA. Det er ganske rimelig for en såpass påkostet modell. Til sist et par minuser. Loket hadde NEM-lomme som ikke var sidebevegelig (men medfølgende Fleischmann-koblinger). - Håper dette blir rettet på Di2 - ellers blir det problemer med hvilken-som-helst kortkobling. Bremseklossene sitter ikke slik at de får kontakt med hjulringen men er "trukket ut" ved siden av hjulringen. Det vil sikkert bli ordnet på Di2 - ellers blir veivstengene i konflikt? Loket er ganske lett - men det er mye plass inni til å vekte om det trenges. Jeg fikk se hos Theo i Borås støpedeler til norske "U-båter" og fikk med meg et sett Y1-dobbeltsnekker som endrer hastighet (slik som Agder Modells BM69). Neste prosjekt er "U-båter" og Of (som jeg har bestilt). Nylig har de kommet med Rb-loket - så full aktivitet der. Edited by Kjell H. - 21 august 2019 at 12:26 |
|
![]() |
|
SveinF ![]() Veteran ![]() Joined: 15 november 2013 Location: Norge Status: Offline Points: 126 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Klarte aldri å bestemme meg for om jeg skulle bestille en av de omtalte Di2'ene eller ikke fra Messingmodeller. Mulig det var dumt at jeg lot det være, hadde vært kjekt med en i rød/gul utgave.
|
|
![]() |
|
Kjell H. ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg var nok "heldig med prisen" på ONE87 SJ Litt.V5?!
Dette var et "opplæringsprosjekt" for fabrikken i Lettland. - Etter det jeg vet, var fabrikken i Lettland den samme som Brimalm brukte (og de gikk til slutt konkurs). Mer om produksjonen til ONE87 kan man lese her: http://www.one87.se/ Jeg forstod at de hadde "problemer i Lettland" da jeg var i Borås. Etter det jeg forstår, blir Of-loket med en "dummy" på ene lokhalvdelen. Dette kan bli noe snaut for tunge malmtog? - Kanskje det er mulig å få drift i begge lokhalvdeler? Håper dette ikke har innvirkning på Di2 og "U-båtprosjektet"?
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |