MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Hobbytrade Om-vogn
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hobbytrade Om-vogn

Post Reply Post Reply
Author
HAIr View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HAIr Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hobbytrade Om-vogn
    Posted: 13 mai 2007 at 10:32
Hei
Jeg kjøpte for kort tid siden en av de nye O/Om-vognene fra Hobbytrade. Etter kort tid ramlet "fjærstrengen" , altså fjæra som sørger for at koblingen peker rett fram, ut. På lokomotiver fra Hobbytrade og Heljan har jeg hatt det samme problemet, men ved å skru opp loket klarer man å få denne strengen på plass igjen. Mitt spørsmål blir dermed; hvordan åpner man denne vognen, eller på annet vis få på plass fjæra igjen?

mvh Halvard Hovtun
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mai 2007 at 10:49
Hei,

Hobbytrades O/Om-vogner er heldigvis ikke limt, bare "snappet" sammen. Jeg kjøpte 6 av disse for kort tid siden, og plukket samtlige fra hverandre for å fjerne hele koblingen (skal bygge om til tråd/bøyle-kobling). For å komme til koblingene må undersiden av vognen løsnes. Det kan lett gjøres ved å sette en skrutrekker el. i sporet til NEM-holderen og vippe forsiktig. Når bunnen er løsnet løsner også de to stigtrinnene som er på den ene siden av vognen. Legg merke til på forhånd hvor de sitter hen, så du får dem på plass i sporet sitt etterpå.

Lykke til!
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
HAIr View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HAIr Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mai 2007 at 13:56
Hei Bjørn Runar.
Takk for svaret. Turte ikke begynne å bryte på vogna uten videre, men det gikk bra nå. HÅper at fjæra ikke detter ut igjen med det første.
Takk
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.