MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Di3 dekaler
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Di3 dekaler

Post Reply Post Reply
Author
Rune_N View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rune_N Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Di3 dekaler
    Posted: 25 mars 2007 at 11:57
Har tenkt på å prøve å re-dekalere en nydesign Di3.
Lurer på om noen har erfaring med dette?

Det som er planen er å bruke et fint slipepapir 800-1000 og pusse bort det bakerste sifferet for så å påføre et nytt siffer. Lar dette seg gjøre uten å må lakkere over med klarlakk?
Har også tenkt på å bruke maskering og male på det siste sifferet, men jeg er veldig i tvil om dette kan bli bra.

En annen ting er å få tak i dekaler. Vet modellcompagniet hadde dekaler (RMS), men di har vel stengt dørene for godt? Noen andre som selger?

Hilsen
Rune
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mars 2007 at 12:01
Ville brukt glassfiberbørste(Modellcompagniet solgte de) til å fjerne littereringen....Du kan godt la være å påføre klarlakk,men da får ikke de nye dekalene beskyttelse.....Electrade selger dekaler....
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
PR View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mars 2007 at 12:15
Hei

Jeg la merke til at Viggo har disse dekalene fra RMS.

Per Roar
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mars 2007 at 12:48
Hei igjen..

Prøv med et viskelær først på dekalene, jeg har med hell ofte klart å ta vekk dekaler på denne måten.  Ellers så finnes det dekalfjerner, men denne kan gjøre lakken under litt matt i noen tilfeller så her må det testes ut først på innsiden av kåpa.
Mvh

-SveinR

Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Rune_N View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rune_N Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mars 2007 at 13:35

Mange gode tips. 

Har tenkt på BMJ sin 621. Er ikke sikker på om disse er lakkert, eller om det er selve plastkåpa som er farget rød?
Har tenkt på muligheten for å litrere den 622 eller kanskje helst 627.
Hva tror dere om dette. Er ingen ekspert på farger og forskjeller på lokene. Mulig jeg burde tatt dette i en anne trådWacko

Hilsen
Rune
Back to Top
PR View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mars 2007 at 15:50
Hei

En annen metode er å bruke et løsemiddel for å fjerne sifferet. Jeg har brukt white sprit på en bommulsdodd og forsiktig fjernet nummeret. Dette kombinert med den mekaniske slitasjen du utsetter sifferet for, gjør at det blir borte.

PR
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.