lagerdør |
Post Reply ![]() |
Author | |
kokken ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 24 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 728 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 07 juni 2010 at 15:58 |
Jeg skal lage x antall lagerdører som ligner på garasjeporter og er usikker på hvordan jeg skal lage disse. Noen som har forslag til hvordan disse kan lages??
|
|
![]() |
|
øystein lb ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 02 august 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du noen blider av de? Styren er kansje løsningen, men hvor mange skal du lage? Er det 10 + så kan det lønne seg og lage en støpeform til Resin av silikon.
Edited by øystein lb - 07 juni 2010 at 16:04 |
|
![]() |
|
kokken ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 24 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 728 |
får ikke lastet opp bilder akkurat nå, men jeg skal ha rundt 10 +
|
|
![]() |
|
Øyvind Ø. ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 08 juli 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 156 |
Kunne du beskrevet litt nærmere hvordan disse skal se ut.
Gjerne ca. størrelse, leddport, vippeport eller to - delt dør.
Skal de se nye eller gamle ut?
Skal de fungere (åpnes) eller bare stå fast?
|
|
Mvh Øyvind
Reinspikka Norsk mæ ymse avvik.......? |
|
![]() |
|
Dørene kan godt se litt gamle ut, leddport, størrelsen er ikke bestemt enda. Noen av dørene skal kunne åpnes mens andre skal være lukket. |
|
![]() |
|
Svein_H ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2126 |
Hvilken skala, H0? Vil innsiden av porten(e) være synlig? Selve leddfunksjonen kan man vel få til ganske enkelt ved å bruke tapestrimler (evt papir) på baksiden, mens de enkelte portelementene lages av styrenplater. Hvis innsiden skal være synlig kan du evt bruke to lag med tynnere styren, og plassere tapen/papiret mellom disse.
I tillegg trenger du styrepinner på hver side av hvert ledd (messingtråd?) mens utfordringen blir å få til fungerende styreskinner / -spor på hver side av åpningen. Disse vil jo bli festet på innsiden av veggen, så hvis du ikke satser på et detaljert interiør bør kanskje funksjonalitet gå foran utseende.
Svein Edited by Svein_A - 08 juni 2010 at 07:58 |
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside www.hjemstad.no ble dessverre drept av Pro ISP da one.com overtok. |
|
![]() |
|
Skala H0, skal ikke kunne se igjennom portene annet enn 2 små vinduer. Jeg skal ha interiør i lagerbyggningen, men er ikke alle rom som er tenkt å være synlige
|
|
![]() |
|
GETEL57 ![]() Veteran ![]() Joined: 29 juli 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 275 |
Model Railroad magasinet august 2010 har en artikkel om hvordan lage lagerdører basert på foto av virkelige lagerporter. Kan lett redigere inn grafitti også. Det hele går ut på å skape en troverdig illusjon
|
|
Terje
|
|
![]() |
|
Ok da må jeg anskaffe meg bladet, takk for informasjonen
|
|
![]() |
|
Den utgaven finner jeg ingen steder, sikkert utsolgt. Hva heter artikkelen så kanskje jeg kan finne den på nettet??
|
|
![]() |
|
øystein lb ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 02 august 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 378 |
Den har ikke kommet i butikkene ennå. Men til de som får det i postkassen har fått det.
|
|
![]() |
|
Ok, da gjør det litt lettere å skaffe seg bladet. Når kommer dette bladet i butikkene?
|
|
![]() |
|
hvet ikke. Det komme ann på hvor fort man får bladet fra USA til Norge
|
|
![]() |
|
GETEL57 ![]() Veteran ![]() Joined: 29 juli 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 275 |
Prøv denne lenken her. Forfatteren av artikkelen har sin egen side og blogg. Du kan lese mer om hvordan han bruker foto som del av bygninger.
|
|
Terje
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |