Ny på MJF forum |
Post Reply ![]() |
Author | |
Endelig ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 22 november 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 22 november 2011 at 14:07 |
Heisann Etter noen år i utlendighet er jeg på vei tilbake til Norge og nyinnkjøpt hus med eget rom for modelljernbane. Endelig kan alt av lok, vogner, skinner og tilbehør pakkes ut og brukes igjen Kommer nok helt sikkert til å benytte meg av forumet ifbm sporplaner, elektronikk, digitalisering og landskapsbygging mm. Har lest litt allerede og det er masse gode tips her inne. Jeg kjører vekselstrøm og liker norske forbilder. Ikke så opptatt av at det skal være eksakte modeller men at det ser norsk ut. Mitt første spørsmål til Forumet er om det finnes noen aktive MJ-ere og/eller MJ-klubber i Gjøvik/Toten området? Vært greit å ha noen i nærheten å diskutere med og lære av Ser fram til å bli kjent med Mj-ere i nærheten (også andre såklart) |
|
![]() |
|
Morten M ![]() Veteran ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 274 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Velkommen!
MVH Morten M |
|
![]() |
|
totenmann ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 13 mars 2007 Location: Norge Status: Offline Points: 43 |
Heisann, det nærmeste du kommer MJ-klubb i Gjøvik/Totenområdet er vel en klubb på Hadeland
MVH.Rune
|
|
![]() |
|
Endelig ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 22 november 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 0 |
Tusen takk, Morten
|
|
Norsk er bra - fra Aasheim Brug til Stolpestad
|
|
![]() |
|
Ok Rune. Skal sjekke det ut når jeg er tilbake i Norge i begynnelsen av desember. Hvor holder du til? |
|
![]() |
|
totenmann ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 13 mars 2007 Location: Norge Status: Offline Points: 43 |
Hei igjen, Hadeland og Ringerike Modelljernbaneklubb heter den visst, det er også en på Toten som heter Toten og omegn MJ klubb, men jeg vet ikke om den er aktiv lengre.
Jeg bor i V. Toten.
MVH. Rune
|
|
![]() |
|
Stein Arild ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 06 november 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 0 |
Hei,vi er flere på Toten-Gjøvik område som er intresert i å starte mj-klubb
![]() |
|
taurus
|
|
![]() |
|
E L K ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 01 januar 2007 Location: NORGE Status: Offline Points: 50 |
HEI
HRM er for tiden aktive på hadeland glassverk hvor vi har tog kjøring lørdag og søndager fram til jul og vi har klubb kveld vær tirsdag. vi er 16 medlemer forløpig å ønsker flere. vi har bygget en bane med AC/DC anlegg. på gml moduler fra randsfjord banen. vi har startet planlegging av messe. alle er velkommen.
|
|
![]() |
|
Heisann Det høres bra ut. Antar det er flere i området som driver med MJ. Jeg er interessert! |
|
|
|
![]() |
|
Hei Var å så på Randsfjorbanens anlegg for noen år tilbake. De hadde lokaler i en låve på en gård så vidt jeg husker. Glassverket er jo ikke altfor langt fra Gjøvik |
|
|
|
![]() |
|
helleland ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 31 mai 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 485 |
Velkommen skal du være Knut Arne!
![]() Håper du får god nytte og glede her på forumet, det har jeg fått! Hvor stort er rommet ditt og noen ønsker for hvordan det skal være? Rundbane eller punkt-punkt? Ja, mulighetene er vel mange... Etter ett års tid har jeg fått nye ideer, gode råd, tips og ikkje minst kvalifisert bistand! Er endelig i mål med skinneplan http://www.anyrail.com, så er det bare resten igjen... Ha en finfin onsdag! ![]() -Stein- |
|
Mvh
Stein Helleland ~ DIESEL ONLY, PLEASE ~ |
|
![]() |
|
Hei og takk for det, Stein! HAr lest masse her allerede og ser at jeg har mye å lære. Har aldri bygd anlegg før, kun kjørt tog på vilkårlige bygde baner fra gang til gang. Ikke tatt over huset enda men mener å huske at rommet er på mellom 15 og 20m2. Bør bli plass til et bra anlegg der. Kommer helt sikkert til å ta masse tid men det ser jeg fram til Ønsker meg ett anlegg med mye trafikk men også med en sidebane. Har allerede noen tanker. Lastet forøvrig ned AnyRail for noen dager siden og har tenget og konstruert en del. Fant en sporplan på nett som jeg likte og har prøvd å tilpasse den mine ønsker men det er neimen ikke lett. For øyeblikket ser det mer ut som spagetti enn en realistisk plan Satser på norkse forbilder, både i tog og landskap. Jeg er ikke så opptatt at det skal være eksakt likhet. Det holder med at folk kan gjenkjenne det de ser. At det faktisk kunne ha vært ett sted i Norge. Jeg har masse materiell, mest norsk men også noe tysk som kunne vært etterlatenskaper etter krigen og skal bruke dette også. Har forstått at en grundig jobb med sporplan er alfa og omega. Akkurat nå er jeg veldig utålmodig etter å komme igang. Er fint å kunne leke seg litt med AnyRail og lære seg hvordan programmet funker for så å virkelig sette seg ned å tegne når jeg har fått de eksakte målene på rommet. Fortsatt god dag! |
|
|
|
![]() |
|
Stein Arild ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 06 november 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 0 |
Hei igjen.Mitt navn er Stein Arild Tufte,vi er en gjeng fra Gjøvik og Toten som er intresert i å starte MJ-klubb. Ta gjerne kontakt via E-mail sari-tu@online.no eller ring Tor Thokle på mob.98814596
![]() ![]() ![]() Ta kontakt-vi er flere.
|
|
taurus
|
|
![]() |
|
Hei Stein Arild! Jeg kontakter dere når jeg er tilbake i Norge. Kommer hjem den 1.desember. Takk for info Godt å vite det er flere i området Knut A |
|
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |