Den første "Modul" |
Post Reply ![]() |
Author | |
Jonas ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 16 november 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 416 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 12 desember 2008 at 16:42 |
Her er noen bilder av min første modul. Er den jeg bruker til norsk greiene om noen undres ![]() Denne er nesten ferdig. mangler litt ballast her og der bare. Disse bildene er tatt med et kamera jeg hater å bruke men det blir meget gode bilder ut av det. Dog det tar vilt lang tid å laste opp via Photobucket... Det som er på bildene av materiell: 1x ROCO BR01 H0 1x ROCO "Berta" tror jeg... H0e 1x PIKO Taurus H0 2x ROCO H0e Gruvevogner Her er bildene! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() og så et oversiktsbilde. ![]() -Jonas |
|
![]() |
|
Svein_H ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2126 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hei Jonas!
![]() Snerten liten modul det der! ![]() Med mindre blenderåpning (større F-verdi) vil du få bedre dybdeskarphet, har du prøvd det? Evt bruke selvutløseren for å unngå å bevege kameraet mens bildet blir tatt. Hva slags kamera bruker du, og hvilke kamerainnstillinger har du brukt? Svein_A |
|
![]() |
|
Jonas ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 16 november 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 416 |
er et sony a200 kamera. uten stativ og 2 eksterne lyskastere.
Bare stilte inn på noe nogenlunde greier. vurderte å bruke makro objektiv men fant det ikke... kan ikke mye om kameraer heller =P |
|
![]() |
|
Svein_H ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2126 |
Vet ikke om makroobjektiv er noen god løsning, de er for nærbilder og dybdeskarpheten er lik null. Kanskje bedre å gå litt unna (og evt zoome inn) og heller beskjære bildene etterpå.
Sjekk egenskapene på de originale bildefilene, der er masse info (lukkertid, blenderåpning, program, ISO osv). Anbefaler at du finner frem bruksanvisningen til kameraet og sjekker hvordan du setter det til blenderprioritert, da kan du styre blenderåpningen mens kameraet ordner resten. Anbefaler også at du finner fram stativet, evt noe stødig som kameraet kan hvile på, og bruker selvutløseren. Da får kameraet ligge helt i ro uten at du skubber borti det. Bildene dine er lovende, gleder meg til de neste!:) Svein_A |
|
![]() |
|
Er ikke mitt kamera men min far sitt, så jeg vil ikke sette meg altfor hardt inn i det ![]() Skal gjøre mitt beste for å få det bedre men vi får se. Kan avsløre at etter jul begynner jeg på en vinterlandskaps modul med smalspor ![]() |
|
![]() |
|
Når faren din en gang tør å låne deg kameraet sitt syns jeg absolutt du bør ta deg litt tid til å sette deg inn i bruken av det..!
![]() Høres spennende ut den vintermodulen, gleder meg til å se den! ![]() Svein_A |
|
![]() |
|
Hvem har sagt noe om at det var greit jeg brukte det? ![]() |
|
![]() |
|
ROBEL ![]() MjF-styremedlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 277 |
Hm, det er noe magiskt med MJ og nærbilder... Den "fjøla" på oversiktsbilde var jo ikke så overbevisende -men du værden så mye fint det var der når du dukket ned MJ-verden på nærbildene :-)
-jeg har forøvrig ikke laget noe med gress på ennå :-/
|
|
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
|
|
![]() |
|
carlf ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Haha, jeg tenkte akkurat det samme! ![]() ![]() |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |