Adgangstillatelser |
Post Reply ![]() |
Author | |
carlf ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 16 januar 2008 at 20:14 |
Ganske enkelt: Hvordan kan man komme seg på lovlig vis inn på Nyland og Alnabru for å ta bilder av tog.
Altså: Tillates det entusiastiske fotografer å passere denne porten?: ![]() ...Om man har på refleksvest, viser leg, skriver under et sted, et eller annet? Reason is simple: Etter to fototurer der oppe har jeg blitt passelig lei av å ha et nettinggjerde i veien for hvert bidige motiv. Som en entusiast med respekt for tog og viten om hva som er lov og ikke burde det være mulig å få en slags tillatelse til å passere nettinggjerdene. Vet noen noe om det? |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
![]() |
|
J-I Hansen ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den beste måten er nok å bli med noen som har adgang. Du får neppe lov til å gå rundt her alene, om du viser leg. aldri så mye. Så sant ikke portvakten er en slabbedask
![]() Eller gjør som flere og flere mj-interesserte; ta lokførerutdanning
![]() |
|
![]() |
|
kness ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 719 |
![]() Husk forøvrig at bilder tatt innendørs IKKE skal publiseres uten spesifikk tillatelse. Forøvrig kan man heller ikke ta bilder innendørs uten spesifikk tillatelse....
Hilsen Kjetil
|
|
![]() |
|
asai ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 27 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Hadde lenge en drøm om å bli lokfører, men det ble aldri noe av... Nå med 4 unger og den 5 på vei er jeg redd "toget er gått". ![]() |
|
![]() |
|
eika ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1623 |
Fordi??
Dersom du kaster inn en søknad innen 20. februar nå og blir tatt opp på et av kullene som starter fra september så er jeg temmelig sikker på at du vil kunne få en avtale med NSB som garanterer deg stasjonering i Stavanger umiddelbart etter at du har bestått opplæringen, samt lønn under opplæring. Og dersom du ikke kaster deg over en masse overtid tror jeg da du vil oppleve å få mer tid hjemme med familien totalt sett etterpå enn du vil ha med en vanlig 8-16 jobb.
Ulempen er såklart at det kan bli hektisk for mor når du tross alt må være mye i Oslo det neste året på opplæring (praksisen vil jeg og tro du kan få på sørlandet slik at du kan bo hjemme de ukene du har kjøretrening underveis i kurset)
Eirik
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
![]() |
|
carlf ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Okei, så et års lokførerutdanning så skulle jeg være set to go
![]() Tror dere er håp om man legger inn søknad om guidet tur rundt der eller noe? Samle en gruppe og dra samlet... Edit: Eller noen lokførere som har lyst til å vise meg yrket? ![]() Edited by carlf - 17 januar 2008 at 17:00 |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
![]() |
|
kness ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 719 |
Hilsen Kjetil
|
|
![]() |
|
aom2 ![]() Viderekommen ![]() Joined: 22 mars 2009 Status: Offline Points: 48 |
Eller hopp over gjerdet som sprayboksfolket gjør
|
|
![]() |
|
Andreas ![]() Veteran ![]() Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Men "sprayboksfolket" driver også med noe kriminelt...
Vi som driver med togfotografering liker å holde hobbyen vår på et lovlig plan. Dvs. Vi fotograferer der offentligheten har tilgang, og det omfatter ikke å klatre over gjerder ![]() Edited by Andreas - 20 juli 2009 at 08:31 |
|
Hilsen Andreas.
|
|
![]() |
|
Snikkaren ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Punktum!!!
![]() |
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
![]() |
|
Jonas ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 16 november 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 416 |
Altså. De som jobber der har tatt et sikkerhetskurs fra NSB som jeg tror het "Sikkerhetskurs for sporveier" eller noe. Husker ikke hva det het. Mitt har desverre gått ut...
Jeg fikk dette i min tid på Mantena og med mindre du jobber der tror jeg ikke du får det... Nå er jeg da så heldig at jeg har søkt lærlingeplass på Grorud da ![]() |
|
H0 - Tysk-Svensk-Norsk
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |