Plattform |
Post Reply ![]() |
Author | |
marklintog ![]() Veteran ![]() Joined: 15 juni 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 275 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 27 mars 2018 at 15:25 |
Har et litt dumt spørsmål vil sikkert mange syntes det er men jeg holder på lage meg en plattform også vurderer jeg lys på plattform eller ikke.
Finnes det noen gode svar på om burde ha eller om burde droppe lys ?
|
|
![]() |
|
Svein_H ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2126 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det finnes ikke dumme spørsmål har jeg lært (de eneste dumme spørsmålene er de som aldri blir stilt), kun dumme svar.
Dette er selvfølgelig helt subjektivt, men jeg syns det ser flott ut med fungerende plattformlamper så sant plattformen er bred nok til å kunne forsvare det. Med andre ord syns ikke jeg det passer med plattformlamper på en smal trerampe, men en bred og skalariktig betongplattform bør kunne ha lysmaster med fungerende lys. Det kommer jo helt an på tidsperiode og eventuelt forbilde også, men spør 10 personer og du får 10 ulike svar...
![]() |
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside www.hjemstad.no ble dessverre drept av Pro ISP da one.com overtok. |
|
![]() |
|
marklintog ![]() Veteran ![]() Joined: 15 juni 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 275 |
Takk for svar.
|
|
![]() |
|
spiderkjetil ![]() Viderekommen ![]() Joined: 10 februar 2009 Status: Offline Points: 15 |
Her kan du se min bane med lys som er under bygging. Krever noen ekstra meter med kabler, men er verdt det da det gir en ekstra dimensjon på anlegget. Ene perrongen har lys under taket og den andre har lysmaster.
|
|
![]() |
|
ses ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
![]() Lys på anlegg har alltid fascinert meg, så hvorfor ikke på plattformer også? Her er bilde fra Horten Modelljernbaneklubbs flotte anlegg i kveldsmodus. Jeg tok bildet i februar 2017. |
|
Svein S
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |