EL18 med kortkoblinger! |
Post Reply ![]() |
Author | |
a[c]e ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 12 april 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 178 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 03 oktober 2009 at 21:42 |
Noen som har erfaring med Roco"s EL18 påmontert kortkoblinger fra Fleischmann? Mine hekter seg lett opp i plogen
![]() Eneste løsning å fjerne/file bort deler av plogen? |
|
ace@samlerforumet.net
|
|
![]() |
|
Asgeir ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 12 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 755 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nettopp derfor har jeg TB-bøyle på lokomotivene.
Vognslerka går med Fleischmann kortkobbling eller Brawa fastkobbling i NEM-holderen. I hver ende av slerka er det satt på TB bøyle og krok, samt trykkluftslanger, kobbelimitasjon, 1000V ledning og inntrekt belg (for oss som kjører slike gamle greier
![]() Fungerer helt utmerket på B3, så da antar jeg B7-vognene blir fornøyd også.
|
|
Asgeir
Bygger NSB og litt SJ 50-tallet |
|
![]() |
|
a[c]e ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 12 april 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 178 |
Hehe, andre som har fått Fleischmann sine koblinger til å fungere tilfredsstillende? :-P
|
|
ace@samlerforumet.net
|
|
![]() |
|
Kjell H. ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Ingen problemer med FLM KK og El 18 dersom du "ofrer" et par mm. av spissen på plogen - det er uansett et stort "hull" i den til NEM-lomma. Sammenkoblet legget du ikke merke til at spissen er litt rundere. Lok kan ha slike skader i 1:1 også - etter å ha truffet en stein eller issvull?
Vil du ikke "ofre" plogspissen, kan du event finne en NEM-lomme som er til overs og skjøte på et par mm.? - Ulempen er at da blir ikke kobling lok - vogn så tett.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |