"Konservering" av modeller |
Post Reply |
Author | |
studenten
Viderekommen Joined: 27 juli 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 153 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 20 januar 2008 at 13:57 |
Hei!
De neste årene kommer lokomotiv- og vognparken til å bli stående ubrukt (bortsett fra litt kosekjøring en sjelden gang). Er det noe spesielt jeg bør tenke på? Lokene er så godt som ubrukt, ennå ikke innkjørt eller oljet, men vil gjerne at de skal fungere godt når jeg tar de frem om 4-5 år. En del skal pakkes ned, mens noe skal fylle ledige vitrineskap. -Studenten ...som skal studere på andre siden av fjellene noen år |
|
Har du ikke begge beina på bakken, kan du ikke gå.
|
|
jhh61no
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 686 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei "Sudenten"
Jeg har tatt frem lokomotiver som har ligget ubrukt i mange år og da mener jeg mange år. Dersom oljen er tørket, så må du bare gi dem litt olje..
Vær OBS på å ikke utsette vitrinen for sollys. Du har el ikke ha modeller som er bleikere på den ene siden i forhold til den andre
Siden du ikke avslører noen om hvor du bor, så lurer jeg hvilke fjeller du snakker om ? flytter du øst eller vest ?
|
|
Jarle H Hansen
Bergen Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++ |
|
studenten
Viderekommen Joined: 27 juli 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 153 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ah, sollys. Det tenkte jeg ikke på, men det gir jo håp til en gammel Hbikks som er litt for mørk, hehe...
Bodd på Østlandet i mange år, men de siste årene har jeg byttet på å studere her og på Vestlandet, og til sommeren er det altså Vestlandet igjen. Puh! Mr. S |
|
|
|
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Også forbildet falmer i sollys .
Petter
|
|
odin11
Veteran Joined: 16 desember 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 112 |
Post Options
Thanks(0)
|
det jeg har jort er og pakke tog ned i boble plast i pappesker det er viktig at lok ikke leger son at en side peker ned for da kan den andre siden få svakere farge
|
|
jhh61no
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 686 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei igjen Studenten
Kommer du til Bergen, får du ta deg en tur til NJK Bergen så kan du se hva vi driver med her..
|
|
Jarle H Hansen
Bergen Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++ |
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det eneste du bør passe på er å ikke utsette modellene for sollys dersom de står i vitrineskap.... Ligger de nedpakket i eske så bare gi dem litt olje før du tar dem frem å kjører med dem igjen. Kjøpte en Marklin RC på nostalgimessan i September, den var 12 år gammel og var aldri kjørt, drivverket var så tørt at den ikke vil gå uten olje
|
|
Hilsen Andreas.
|
|
studenten
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for invitasjonen, jeg skal nok litt lenger nord denne gang dessverre.
Glimrende med gode råd, så får vi se om noen år om jeg har gjort jobben riktig! -Studenten (som bare skal studere 5 år til *puh*) |
|
|
|
Toy_Roller
Nykommer Joined: 06 november 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 21 |
Post Options
Thanks(0)
|
hvor er det du skal studere da?
har jo en rimelig bra bane hei i ålesund og da...
skal bli 1100 meter lang!
noen GAMLE bilder
Edited by Toy_Roller - 27 januar 2008 at 11:55 |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |