Belg/vognoverganger |
Post Reply |
Author | |
studenten
Viderekommen Joined: 27 juli 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 153 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 10 november 2007 at 15:28 |
Hei!
Ser i en annen tråd her at noen har fått til gummibelger mellom vognene. Jeg lider blant annet av B5 og lurer derfor på om dette er lagervare, bestillingsvare eller om det er noe man kan lage selv (underforstått: Hvordan?) Studenten |
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg forstår ikke sammenhengen "B5 og gummibelger"?
B5-vognene ble vel levert etter at gummivulster (rør) ble innført og disse vognene har nok aldri hatt belger?
Gummivulster kan lages av sort tynnvegget krympestrømpe som kuttes opp i passende lengder.
Er det gummibelger til eldre vogner slik som B3-serien, finnes noen franske gummibelger på markedet. De er utstyrt med magnetkobling for å lukke overgangen mellom 2 vogner.
Mulig at Agder Modell Teknikk har flere igjen å selge? - Ellers har jeg kjøpt slike fra Tog & Hobby i Luleå. De har 2 forskjellige typer. Her er en link:
|
|
studenten
Viderekommen Joined: 27 juli 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 153 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hm... Jeg forstår at belger/"vulster" (?) er en større vitenskap enn jeg i utgangspunktet trodde - men takk for oppklaring og for linker.
Studenten |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |