MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Belg/vognoverganger
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Belg/vognoverganger

Post Reply Post Reply
Author
studenten View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote studenten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Belg/vognoverganger
    Posted: 10 november 2007 at 15:28
Hei!

Ser i en annen tråd her at noen har fått til gummibelger mellom vognene. Jeg lider blant annet av B5 og lurer derfor på om dette er lagervare, bestillingsvare eller om det er noe man kan lage selv (underforstått: Hvordan?)

Studenten
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 november 2007 at 16:24
Jeg forstår ikke sammenhengen "B5 og gummibelger"?
B5-vognene ble vel levert etter at gummivulster (rør) ble innført og disse vognene har nok aldri hatt belger?

Gummivulster kan lages av sort tynnvegget krympestrømpe som kuttes opp i passende lengder.
Er det gummibelger til eldre vogner slik som B3-serien, finnes noen franske gummibelger på markedet. De er utstyrt med magnetkobling for å lukke overgangen mellom 2 vogner.
Mulig at Agder Modell Teknikk har flere igjen å selge? - Ellers har jeg kjøpt slike fra Tog & Hobby i Luleå. De har 2 forskjellige typer. Her er en link:
Back to Top
studenten View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote studenten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 november 2007 at 16:56
Hm... Jeg forstår at belger/"vulster" (?) er en større vitenskap enn jeg i utgangspunktet trodde - men takk for oppklaring og for linker.

Studenten
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,049 seconds.