Lima G4 |
Post Reply |
Author | |
vetle1
Veteran Joined: 20 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 169 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 03 november 2007 at 22:45 |
Hei Jeg kjøpte 2 lima G4 vogner på messa i Larvik.
Den ene har noe hornby lignene koblinger og den andre har lima ordinær
koblinger.
Hvordan bytter man koblinger på vognene?
Den ene er også lakert på taket med pensel så det er noen streker i den.
Den andre er ulakert og trenger maling på taket.
Har noen noen tips til hvordan jeg skal få taket på den lakerte glatt og strek fritt og farge kode jeg bør bruke?
Jeg takker for svar på forhånd.
Edited by vetle1 - 03 november 2007 at 22:46 |
|
Norsk, H0, likestrøm,1960, 1970, 1990-2006
Dovrebanen, Hovedbanen, Arendalsbanen, Sørlandsbanen mvh Vetle Forumet smalspor avd. Arendal |
|
vetle1
Veteran Joined: 20 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det ser ut som denne tråden dør før den blir født, jeg trenger fortsatt noen tips
|
|
Norsk, H0, likestrøm,1960, 1970, 1990-2006
Dovrebanen, Hovedbanen, Arendalsbanen, Sørlandsbanen mvh Vetle Forumet smalspor avd. Arendal |
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei,
Tok en titt på vognene i fortoalbumet ditt...
Det beste ville kanskje vært om du kunne bygd om vognene slik at de får NEM-koblingsholder? Kjøp for eksempel denne typen http://shop.nmj.no/product_info.php?cPath=326_303_299&products_id=2415&osCsid=cc4787ccbd4ffc4ffed0c31e232655bf koblingsholder fra Roco...
Når det gjelder det kosmetiske... Så kan du kanskje bruke hvit tape av den typen man kjøper på apotektet. Denne ligner på takpapp når den får litt maling...
|
|
Hilsen Andreas.
|
|
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har montert kortkoblingskulisse med NEM holder på gamle Roco vogner og Lima vogner. Skal se om jeg får lagt ut noen bilder ila helgen.
|
|
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
|
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
|
På G vognene fra Roco
har jeg montert kulissene i bunnen av vognen. Legg merke til skruene.
Jeg har aldri bygd om G-vogner fra Lima, men når det gjelder stakevogner (L), har jeg bygd om en vogn (takk til Lars Juhlin ("Julle") i Stockholm (http://www.smj.org/) som har inspirert meg i mange år).
Til forskjell fra Roco vognene, har kulissene i dette tilfellet fått plass inne i vognen (etter litt kapping og filing):
Vognen har forresten bare grunnplanet og akselholdere igjen fra den originale Lima modellen. Koblinger, hjul, hjulfester, lemmer og staker er tilført etter instruksjon fra Sverige.
|
|
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |