MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Brawa Robel i AC
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Brawa Robel i AC

Post Reply Post Reply
Author
Per-Inge-2613 View Drop Down
Veteran
Veteran

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Inge-2613 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Brawa Robel i AC
    Posted: 19 oktober 2007 at 12:21
Hei godt folk, og riktig god ettermiddag!

Jeg har bestemt meg for at i år skal den dyreste julegaven gå til ingen ringeren enn meg selv, tenkte da å kjøpe meg en Robel fra Brawa, i AC digital, med henger.. Det jeg lurer på er om, det er noen norske butikker som har denne? Har funnet den i DC noen steder, men vil aller helst ha den fabrikklaget i AC... Det _MÅ_ være den gule versjonen..

Linker til modellen og vognen :

http://www.brawa.de/en/Products/H0/Locomotives/Shunting-Locomotives/0500-permanent-way-gang-vehicle-klv-53.html
http://www.brawa.de/en/Products/H0/Goods-Wagons/0501-permanent-way-gang-vehicle-trailer-klv-03.html

Edited by Per-Inge-2613 - 19 oktober 2007 at 12:22
MvH
Thomas Olsen
Back to Top
Togbutikken View Drop Down
Kommersielle aktører
Kommersielle aktører

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Togbutikken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 oktober 2007 at 13:40
Vi har levert flere slike. Se link :

http://www.togbutikken.no/webshop/shop1/product.asp?intProdID=406

Edited by Togbutikken - 19 oktober 2007 at 13:41
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 oktober 2007 at 16:09
Electrade har den på sine sider - se under Linjevedlikehold H0 i høyre marg.

Jeg kjøpte forresten min på en hobbymesse i Leipzig for noen år siden - og betalte omtrent 2/3 av "norsk pris".
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
Nils Gullhav View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nils Gullhav Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 oktober 2007 at 16:39
Fin sak den derre.
Gått og hatt lyst på en sånn i mange år. Amundsen pleier å ha de liggende. Har aldri blitt noe av. Men nå er vel dekoderene blitt så små at den kan bli fin.
Jeg tror jeg ville valgt en DC for så å sette på slepesko.
Da slipper du å miste noe av interiøret. Og dekoderen kan gjemmes under noe last på planet.

Hilsen NilsSmile
7/11-11 Jeg har forlatt dette forumet.
Ønskes kontakt må naboforumet benyttes.

Det er alt for lite av ingenting på alt for manges program.
Back to Top
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Inge-2613 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 oktober 2007 at 10:16
Så kommer det store, viktige spørsmålet: Hvordan går denne på veksler, k-skinner? 
MvH
Thomas Olsen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 oktober 2007 at 13:08

Den går bra på k-skinner,den støyer en del dog....

....men ultracool er den....Wink

"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Inge-2613 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 oktober 2007 at 21:01
Morten H... Jeg må få si det at jeg virkelig ser opp til deg! Du er alltid behjelpelig når folk spør deg og lurer, og nå hjelper du meg! Jeg setter storp ris på det, selv om det bare er en enkel kommentar! :)

Men, jeg kommer med en ny nøtt til deg: Hvordan går den over K-veksler, begge typer (krappe og ikke fullt så krappe)? :)
MvH
Thomas Olsen
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 oktober 2007 at 19:05
Den går generelt bra over de fleste K-vekslene. Jeg prøvde min en god del på mitt forrige anlegg.
Det som kan være en utfordring er den slanke kryssvekselen (2275) fordi den mangler jording på alle sporveksleldelene i midten.
Pass også på at slepeskoen er riktig justert - ikke for høyt eller for lavt.
For høyt = litt dårlig strømopptak. For lavt = Robelen kan stoppe pga. høyden på midtkontaktene.

Generelt har ikke radien på det avvikende sporet i sporvekselen noe å si for kjøreegenskapene.

Jeg monterte en Lenz Gold Mini i min Robel - den får god plass inne i hytta. Har vurdert en Power1 (kondenstaor for sikker kjøring over strømløse partier) i tillegg, men da måtte dette bli som ekstra last på lasteplanet under en presenning.

Min anbefaling er derfor: Løp og kjøp - og gled deg med en artig modell.
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
gabriel View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote gabriel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 oktober 2007 at 19:32
Hei, jeg kjøpte min Brawa AC Robel hos NMJ. Min er gul, men det ser ut som om NJM nå bare har den igjen i rødt (Robel hos NMJ).

Dekodere er nå blitt svært små, og det er lett å digitalisere Robelen.   Jeg fester dekoderen (med dobbelsidig tape) på undersiden av taket på AC robelen min. De ser greit ut og innredingen kommer tydelig frem.

Den går greit på Märklin C skinner, men støyer litt.

Feste fra robelen til hengeren var spinkle greier.    Festestaget faller lett ned og skaper kortsluttning mellom skinner og midtleder. Jeg laget eget feste som er helt stivt (loddet sammen av avklipte knappenåler). Det fungerer fint.

Gabriel

Edited by gabriel - 21 oktober 2007 at 19:33
Gabriel Slørdahl, Balholm
H0, norsk III-V, Märklin C-skinner, Tams Easy Control
Back to Top
gabriel View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote gabriel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 oktober 2007 at 11:38
Hei.

NMJ får nå inn Brawa Robel i gult og AC.  Den er ferdig digitalisert: http://shop.nmj.no/product_info.php?products_id=2892&osCsid=b47ce18447cc2b04fccf3db7e7383363

Gabriel Slørdahl, Balholm
H0, norsk III-V, Märklin C-skinner, Tams Easy Control
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.