Lim til passasjerer |
Post Reply |
Author | ||
hakhe
Medlem i MJF Joined: 30 desember 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 86 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 09 juli 2012 at 20:46 |
|
Jeg skal til å lime inn noen passasjerer i mine personvogner, har brukt forskjellige lim opp igjennom, men mange av disse har hatt en avgassing i tørkeperioden som har ført til bleking av fargene rundt limet, blir helt hvitt i noen tilfeller spesiellt på klar plast. Derfor lurer jeg på hva slags lim som dere mener egner seg til dette formålet og hvor kan jeg få kjøpt det? Det trenger ikke å være hurtiglim.
Edited by hakhe - 09 juli 2012 at 20:48 |
||
Alt går ann, det bare tar litt lenger tid og koster litt mere penger.
|
||
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Trelim funker da ganske bra om vognene kan stå en stund? evt litt smeltelim?
|
||
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
||
hakhe
Medlem i MJF Joined: 30 desember 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 86 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Takk for tipset, men vil trelim hefte godt nok på plastikk mot plastikk da? Smeltelim kan jo fungere men det syns jeg er noe klin å holde på med, og har en tendens til å bli litt mye sånn at det blir sånne lim pærler på hver side.
|
||
|
||
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Trelim vil hefte nok å holde figurene på plass, og samtidig kan de løsnes.
|
||
Svein S
|
||
Bo11
Veteran Joined: 25 august 2007 Location: Sverige Status: Offline Points: 417 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
hakhe.
Vill du att figurerna ska sitta permanent, eller ska de vara löstagbara.
Vänl
Bo
|
||
hakhe
Post Options
Thanks(0)
|
|
Nei si det, når jeg først har limt de fast så kan de godt være der permanent. Er bare ute etter litt mer "liv" enn tomme vogner.
|
||
|
||
Bo11
Post Options
Thanks(0)
|
|
vattenbaserat karlssons klister som inte luktar, och ger inte ifrån sig ånger, och är klasklar.
För en figur så räcker det med att applicera med en tandsticka.
Låt gärna limmet vara på figuren ca 10sec innan den placeras, då har du en mera klibbig yta, och får figuren att sitta där du vill ha den.
Detta lim limmar även Styropor®, lämpar sig bra för plast.
Tryck sedan på produktsortiment, och det är den tub som har grön dekal.
Limmet kan vara lite svårt att få tag i, men då utgår jag ifrån Malmö, men den tages hem av tex din handlare eller konstnärsbutik.
Detta lim ingår i gruppen UHU.
Det finns som oftast i butiken ett universallim som också ingår i UHU, men detta avråder jag ifrån ( gör mer skada än nytta ) och luktar skarpt.
Vänligen
Bo
|
||
hakhe
Post Options
Thanks(0)
|
|
Takk for tipset, jeg vet at den tuben med rød dekal er tilgjengelig rundt om, men jeg kanikke komme på å ha sett den med grønn dekal sånn i farten. Vet du hva forskjellen på de to er?
|
||
|
||
Bo11
Post Options
Thanks(0)
|
|
Grön dekal är utan lösningsmedel.
Vänl
Bo
|
||
hakhe
Post Options
Thanks(0)
|
|
Takk takk. Da får jeg prøve å spore opp den med grønn dekal. Ellers så tror jeg at jeg gir Svein og Stians forslag om trelim en sjangs.
|
||
|
||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |