Pistenbully i skala O? Finnes det? Jeg lager en. |
Post Reply |
Author | |
HJM.models
Veteran Joined: 16 august 2015 Status: Offline Points: 576 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 16 februar 2016 at 23:28 |
Pistenbully i skala O? Finnes det? Det lurer jeg på.
Jeg lager en. Den blir designet for lys i lyktene og kanskje orange varsellys. Det blir to nærlys nede og 4 pærer for fjernlys på taket, sånn som på modellen min i HO fra Siku. jeg er usikker på det med orange varsellys men jeg tror jeg har en løsning som gjør at man kan velge selv hvis man kjøper byggesett. I HO blir det for smått med lys. Kroppen under hytten er hul for å gi rom for kobling av ledninger som går ut av et hull under. Jeg har aldri hørt om LED i 1mm tykkelse (som det måtte blitt i HO) men Faller sine LED er bare 2mm tykke noe som gjør at det blir plass til dem i skala O som frontlys. Den er svindyr å printe. Jeg har ikke begynt på etterslepet enda og den koster allerede 163 euro uten noe profitt til meg. Selv tenkte jeg bare å ta 10 euro i profitt. Men jeg skal også tilby den som byggesett der alle delene kjøpes som løse deler. Her er bildet av den i O: |
|
HJM.models
|
|
HJM.models
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg spør kanskje dumt men jeg spør likevel. Er det noe vits i å legge ut en Pistenbully til 200 euro i det hele tatt for salg? Bare printen koster så langt 163 euro og jeg har ikke engang begynt på etterslepet og innredning. Skala O er jo en av de dyreste skalaene men finnes det folk som er villige til å betale det? Selv er jeg fornøyd med 10 euro profitt. Jeg legger den opp mer for at det skal bli tilgjengelig i skala O, så profitt kommer i annen rekke her.
Personlig skal jeg ha den selv men de største delene skal jeg printe med egen printer så sparer jeg vel minst 100 euro på å gjøre det selv.
Edited by HJM.models - 16 februar 2016 at 23:55 |
|
HJM.models
|
|
Johannn
Medlem i MJF Joined: 09 april 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 156 |
Post Options
Thanks(0)
|
I ei av lenkene som i din andre pitbully tråd (kan du ikkje halde deg til ein tråd) var det fleire modeller i 1:43 og 0 er slik eg har forstått det 1:43,5. Og når du då skriv at du ikkje er så kravstor så tenkjer eg at 1:43 er nære nok. 1m i 1:1 vil utgjøre rundt 0,2mm i differansen mellom 1:43 og 1:43,5.
|
|
HJM.models
Post Options
Thanks(0)
|
Ok. Takk.
|
|
HJM.models
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |