Fin sommerdag i hagen |
Post Reply |
Author | |
Loco
Veteran Joined: 25 november 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 162 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 04 juni 2011 at 21:03 |
Her er noen bilder fra kjøring i dag. Fint vær, skinner midlertidig på gresset og noen lok og vogner på skinnene er ikke det verste som kan gjøres på en varm og solrik dag.
Et diesellok fra RhB med et par grusvogner, en tankvogn og en åpen vogn. Loket er digitalt og med herlig diesellyd. Grusvognen fra LGB har jeg digitalisert med en Massoth eMotion M-dekoder, og sideveggen kan nå heves og senkes via fjernkontrollen hvor som helst på skinnene, uavhengig av spesialskinnen som normalt blir brukt. Jeg bruker Massoths Navigator som håndkontroll, den har mulighet for å styre 2 lok. Kan da vha. kontrollen f.eks. styre loket med dreiehjulet og denne vognen med tastene. Thusis, som er en nyhet fra LGB i år, fikk sin første tur ute i sollyset. Loket er digitalt, med lyd og røykgenerator. Fin lyd her også, lastavhengig lyd som kan høres når loket kjører i nedoverbakke. Og til slutt fikk Thusis selskap av lille "Kleine Dicke", som er fra det digitale startsettet til LGB. Dette loket har fått innmontert en damplydmodul. Forøvrig de to eneste damperne i min lille samling. Edited by Loco - 04 juni 2011 at 21:06 |
|
- Loco -
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |