Årnes stajon |
Post Reply |
Author | |
mephizto
Nykommer Joined: 31 desember 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 12 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 04 desember 2010 at 21:54 |
Er det noen her i forumet som har bygget Årnes stasjon? Har en eske med byggesettet liggende, men pga en feil under produksjonen, så er ikke noen av delene merket eller tegnet på hvor man skal skjære ut. har snakka med CM, men de kunne ikke hjelpe :-( |
|
Have a nice day on rails
|
|
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har ikke bygget Årnes stasjon, men jeg har et eksemplar av modellen hjemme på mitt byggebord nå for restaurering. Denne ble bygget i 1992 og har stått modell for en artikkel i MJ-bladet samme år.
Her er modellen rett før restaureringen startet:
|
|
mephizto
Post Options
Thanks(0)
|
Stilig. Men jeg skulle gjerne kommet i kontakt med noen som har bygget den, som event kunne hjelpe meg. Dumt å betale nesten 2 lapper for noe en ikke får glede av :-(
|
|
Have a nice day on rails
|
|
kokken
Fremo og MjF medlem Joined: 24 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 728 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei, hvis du kontakter Svein Martin Holt og hører med han, da han det er han som har bygget stasjonen på bilde som Bjørn Runar la ut
|
|
smholt
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 206 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det sto vel noen tips i artikkelen i 1992, men det var vel ikke noen tegninger der, annet enn av noen nedløpsrør.
Husker at jeg syns det var et spennede prosjekt og at stasjonen ble fin.
Som du ser av bildet til Bjørn Runar, må taket limes på nytt. Det bulket seg ganske raskt, limet holdt ikke noe godt mot den tykkere platen under. Mener jeg brukte vanlig plastlim der, men plasten "smeltet" ikke sammen.
Ellers har modellen stått i kjelleren i en eske i alle disse årene, før jeg i høst ryddet opp i masse gamle ting og noe av det havnet oppe i Drammen MJ-klubb. Edited by smholt - 23 desember 2010 at 20:42 |
|
mephizto
Post Options
Thanks(0)
|
Blir glad for all hjelp jeg. Men skjønner jo at jeg burde returnert byggesettet da jeg fikk det. Kjøpte det forøvrig i 1997 eller 1998........ og det mangla bla taket den gangen også......... sukk
|
|
Have a nice day on rails
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |