Justere CV-verdier |
Post Reply |
Author | |
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 04 april 2010 at 17:00 |
Jeg har et lokomotiv, MT fra hobbytrade, som jeg gjerne skulle dempet lyden på. Jeg har kun Lokmaus 2 fra Roco som kontroll. Hvordan går jeg fram for å justere lyden? Dekoderen er fra ESU.
På forhånd, takk.
|
|
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
|
jhh61no
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 686 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei
For å kunne programmere ut over standard CV-er med LokMaus2 må du gå inn i såkalt Expert Modus (EP). Dette oppnår du ved å holde P-tasten nede i mer enn 8 sekunder. Når det blinker EP i displayet slipper du P-tasten.
Nå må du oppgi den CV-som ønskes endret. Mener å huske det er CV62 som inneholder lydstyrken.
Trykk nå F4 for å velge 62 deretter oppgir du 00 for svak - 01 for middels og 02 for høy lyd.
Trykk P-tasten for å programmere. Når du er ferdig trykk Stop
Dette er fritt oversatt fra manuelen se http://www.roco.cc/fileadmin/downloads/PDFs/Lokmaus_Handbuch_VIII_2003.pdf
så jeg tar ikke ansvar at alt er helt riktig
Lykke til.
|
|
Jarle H Hansen
Bergen Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++ |
|
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Online Points: 864 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dersom det er en LS3 eller 3.5 kan volumet justeres mellom 00 og 64.
|
|
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
Og da hadde ekspertisen kommet hjem fra påskeferie . Dekoderen er en V3.5, som går til 64. Takk for hjelp Jarle og Bjørn Runar! Manualen er lagt til i favoritter.
|
|
Magne H.L.
|
MY1201
Post Options
Thanks(0)
|
Og nå høres min MT mere ut som den her http://www.youtube.com/watch?v=4Bk7I709i08
Edited by MY1201 - 05 april 2010 at 18:15 |
|
Magne H.L.
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |