Rørosbanen |
Post Reply |
Author | |
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 29 januar 2008 at 12:28 |
For første gang på 4 år reiste jeg til Røros vinterstid, og for første gang på 4 år reiste jeg med Rørosbanen!
Turen starter alltid med noe helt, helt vanlig: Bm69 på Vevelstad stajon Så var det noe litt mer spennende: Bm70 på Nationalteateret stasjon. Damen passerte tilfeldig, og egentlig ødela bildet, men så synes jeg det passet godt... Så var jeg kommet til Hamar: Bm92 settet var litt forsinket nordfra, så det ble litt ventetid på Hamar, undervies dukket denne opp: En del av Rørosbanen er at den er som et mål i seg selv. Den passerer tett på skjønt landskap i en behagelig fart. Høyhastighetstog gjennom Østerdalen bør ikke skje, da kan man legge den i tunnell og la dagens bane bestå. Vel fremme på Røros Parkerte tog på Røros stasjon: Her lærte jeg noe nytt: 93-settene har fått dobbelplog! Hjemturen: På Tynset møtte vi Nordgående tog, og jeg var ute og knipset! Ny kryssning, på Rena Og Røros så slik ut: Altså, nå var det den nederte rammen som gjalt. Sommer vs. vinter! Halvmeter med snø, sol og sparkføre. Det var derfor jeg reiste! |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |