Postkort |
Post Reply |
Author | |
Skjalg
Viderekommen Joined: 03 mars 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 38 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 13 desember 2008 at 14:39 |
Jeg drev å søkte etter bilder fra Østfold, da jeg kom over denne lenken.
Under Motiver - jernbane er det mye spennende synes jeg. Er det noen som kan fortelle meg om hva slags tog som står på Fredrkstad stasjon? Edited by Skjalg - 13 desember 2008 at 15:03 |
|
_Skjalg
|
|
Yngve
Veteran Joined: 21 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 305 |
Post Options
Thanks(0)
|
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86
Yngve Forumet Smalspor avd. Bergen |
|
Skjalg
Viderekommen Joined: 03 mars 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 38 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er godt mulig du har rett i at det er en BM66, men burde man ikke da kunne se en pantograf? - siden BM66 var elektrisk, eller er denne eventuelt utenfor bildet?
|
|
_Skjalg
|
|
Yngve
Veteran Joined: 21 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 305 |
Post Options
Thanks(0)
|
Som du kan se på bildene av BM66 så har den kun pantografer i ene enden. I dette tilfellet er det i andre enden av toget.
Noen må gjerne korrigere meg hvis jeg tar feil, men jeg mener at BM88 kan utelukkes fordi den ser ut til å ha litt annerledes opplegg med vinduer på siden i endene, og topplyskasteren ser også ut til å være annerledes. Da er BM66 eneste alternativ. mvh Yngve (som egentlig kan fint lite om motorvogner eldre enn BM69/92 (hhv el. og diesel)) Edited by Yngve - 13 desember 2008 at 20:10 |
|
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86
Yngve Forumet Smalspor avd. Bergen |
|
kness
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 719 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er BM66 som er avbildet på Fredrikstad stasjon. Disse settene ble jo også bygget for nettopp denne strekningen.
Hilsen Kjetil
|
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
En ørliten presisering. BM 66 finnes ikke. Derimot finnes type 66 som har BFM 66 som den ene vogna, den med motor. Bildet viser styrevogna, og den bør da ha litra BS 66, bortsett fra at bildet er så gammelt (40/50-åra) at vogna den gang nok hadde litra CFo3c.
|
|
Svein S
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |