Koblingsledninger til modulen |
Post Reply |
Author | ||
eginor
Medlem i MJF Joined: 13 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 102 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 10 mai 2006 at 03:13 |
|
Skal bestille meg labledninger frå elfa no, og utifrå Bjørn Runar sin byggebeskrivelse (og varenummer) er ledningene gule. Art.nr 40-303-26 hos elfa. Er det dette som er standardfargen, eller skal man (på vanlige moduler) bruke raud og blå ledning slik som opp til skinnene. Kan man evt. bruka kva farge man vil? Fann ikkje noke om dettte i normen, så eg vil dobbeltsjekke før eg bestiller noke.
Tenker på den ledninga med bananplugg som skal forbinde elektrisk til neste modul. |
||
Mvh Egil
|
||
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Rød og blå (ev. sort) er standardfargene. For å sitere meg selv i fra byggebeskrivelsen av jokermodulene:
|
||
halvors
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 787 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Du finner nok ikke noe om dette i normen fordi det har liten praktisk betydning. Som Bjørn Runar sier så er (var) det vanlig å bruke rød og blå farge på kontaktene inni modulene, men det var den gang man hadde to kontakter i hver modulende, og to løse banankontaktledninger mellom modulene. Idag brukes en fast ledning fra hver modul, koplet til den høyre skinnestrengen ut mot enden av modulen. Dermed kan man ikke kople feil, og fargen har liten betydning. Hilsen Halvor |
||
eginor
Medlem i MJF Joined: 13 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 102 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Takk for raske svar, då skal eg få bestillt meg ledninger.
|
||
Mvh Egil
|
||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |