Lokdekoder i Trix EL. 10 |
Post Reply | Page <12 |
Author | |
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
|
Løsning: ta med loket til NMJ sin butikk og få de til å fikse det.
Hva de gjorde aner jeg ikke, men nå fungerer det.
|
|
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nå nærmer det seg utgivelse av en ny versjon av El10?
Ser at den blir også avertert i Trix-utførelse med fabrikkmontert dekoder? - Det er i så fall merkelig at den ikke skulle være lik med det nylig leverte SJ Ub-loket? Det kom ikke med dekoder - selv om det kanskje har en "ekstra" funksjon i forhold til El10 som gjør det faktisk mer påkrevet. - Ville tro at de blir nok så like rent teknisk - så erfaring fra den nye utgaven av Ub kan man notere seg. Jeg fikk et problem med lysene da jeg satte inn en LP Basic i Ub- loket. - Byttet derfor til en LP V.4.0. Den fungerte heller ikke tilfredsstillende. - En Uhlenbrock med 4 utganger - klarte heller ikke jobben. Ub har til forskjell til El10 en rød midtlykt i fronten. Denne var alltid svakt tent i begge retninger. Lysfunksjonen var ellers slik at man kunne tenne lys i begge retninger med Aux. #1 og #2. Med F0 i tillegg, virket det som om loket dimmet opp-og-ned avhengig av kjøreretning? Sluttlysene er koblet til Aux # 3 og #4 med seriemotstander. Ved nærmere betraktning, ser jeg at det sitter et nytt hovedkort i loket. - Nå er det beregnet for (gammel) NMRA-norm og ikke NEM med 6 "open collector"-utganger uten at det står noen steder annet enn referanse til en Märklin-dekodertype. Det er vel utelukkende Zimo som har slike (bortsett fra Märklin)? Nå var også de røde lysdiodene inne i førerhytta borte. Har ikke lagt merke til om El10 og Ub har dimming på nedre lamper - men tror det neppe? - Så nå er det vel frem med loddebolten igjen for å "mappe om" lysene? Da flytter jeg de røde sluttlysene til Aux #1 og #2 og bruker en enklere dekoder enn Zimo (Uhlenbrock).
|
|
Post Reply | Page <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |