Bjørnlia bygges om |
Post Reply |
Author | |
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 20 september 2008 at 21:07 |
...igjen.
Det skjer endringer på Bjørnlia stasjon igjen. Det er vel en av gledene med ikke å bygge etter et konkret forbilde, kanskje? "Årets endringer" synes på tegningene under: Før: Etter: I tillegg er det en del arbeider som skal utføres på det elektriske opplegget. På min hjemmeside vil jeg i tiden fremover legge ut rapport fra arbeidets gang. Stasjonen er påmeldt til årets Gardermotreff, så jeg er nødt til holde jevn fremdrift... Ombyggingsarbeidet startet 17. september. |
|
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
Spennende med mer industri/godskunder.
Bortsett fra at du sanerer stallområdet, ... :
Stikksporet mot høyre i spor 1 fjernes, og det midterste stikksporet ut fra spor 4 forkortes(?). Hvorfor?
|
|
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(0)
|
Stikksporet i spor 1 ble anlagt for noen år siden for å gå til svingskiva. Stikksporet ut fra "spor 4" var opprinnelig tenkt som spor for skiftetraktor, ikke for godsvogner. Jeg skal plassere en skiftetraktorstall der, da har jeg ikke behov for å ha sporet så langt. |
|
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei
Jeg vet ikke om du er interessert i innspill på sporplanen, særlig ikke fra en forbildefantast kanskje.
Men var det ikke en ide å beholde stikksporet fra spor 1 og heller forlenge det slik at det kanskje hadde plass til et motorvognsett som kan låses inn bak en sporsperre?
Det finnes flere eksempler på slike løsninger i 1:1 bare her på Jærbanen.
Egersund, Bryne og Sandnes har slike stikkspor.
|
|
Bjørn R Larsen
Post Options
Thanks(0)
|