MJBV, region Øst presenterer: Raastadvatn |
Post Reply |
Author | ||
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 06 april 2008 at 23:38 |
|
Foreløpig siste prosjekt på egen hånd fra Dr. Hansen (dvs. før han opererte på sin egen finger i kveld 6/4-08) er modulen Raastadvatn. Med unntak av egne bein å stå på, samt et par ledninger så er nå den praktisk takt komplett:
|
||
Når går toget fra Skråvika?
|
||
kness
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 719 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det var nydelig utført det vannet på modulen Eirik. Er det en vel bevart hemmelighet hvordan dette ble laget, eller er det kjøpt ferdig "mix" i butikken, slik at vi andre kan få det like bra?
Hilsen Kjetil
|
||
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Vakkert dr. Hansen Jeg lurer også på hva som er brukt som vann?
Disse tømmervognene var også interessante, hvilket fabrikat? Edited by jevistad - 06 april 2008 at 23:46 |
||
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Selve mixingen må du gjøre selv Kjetil. Det kommer neppe som noe sjokk at vannet er handlet hos Hansens pusher i Vestfold Men det er noe så enkelt som Fallers 2-komponent epoxy vann. Tror det gikk med 3 eller 4 pakker til det vannet der, så noen direkte billig fornøyelse er det ikke Men sammenlignet med mye annet vann vi har sett rundt omkring så gir Fallers en meget pen overflate som ikke sprekker opp (med mindre du gjør som jeg gjorde med Hansens "Fossum" og slapp den i bakken kvelden før et treff) Og den er også lett å ha med å gjøre så lenge du bare blander korrekt 50/50 (målebegre følger med pakkene)
Første gang vann ble forsøkt hos oss var på min kurvemodul "Øyvindstrømmen", og etter å ha sett det der ble Hansen hektet på den fine effekten slikt vann kan gi.
Eirik
Edited by eika - 06 april 2008 at 23:49 |
||
|
||
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Vannet er, som Eirik skriver, fra Faller. Og denne sprekker ikke opp over tid, slik jeg har sett enkelte andres vann har gjort. F.eks. fra Woodland.
Tømmervognene er fra Modellproduktion, men er kjøpt ferdig fra Tåg og Hobby i Luleå.
|
||
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det skyldes ene og alene at denne Hansen ikke lager "vann"-bunnen flat nok, og dermed må legge på mye mer "vann" enn nødvendig. Men øvelse gjør mest.. ...eh.. litt flinkere neste gang
|
||
aha
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Dette er noe av det fineste jeg har sett i år, nydelig Dr. Hansen!
Mvh.
Arne |
||
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Bilde 1 var en "rysare", jeg går ut fra at du bruker airbrush til smussing av steinmur etc. Hva bruker du som farge?
|
||
J-I Hansen
Post Options
Thanks(0)
|
|
Steinmuren er først malt/vasket med Woodlands jordfarger. Slate gray, stone gray + en brun og en gul. Husker ikke navnet på de to siste.
Deretter har jeg tørrbørstet med rustpigmenter.
Kun brukt airbrushen til smussing av sporet.
Edited by J-I Hansen - 07 april 2008 at 10:47 |
||
eika
Post Options
Thanks(0)
|
|
Legger ut en beskjært utgave av bilde 1, i håp om at farge og detaljer blir større da: |
||
|
||
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Nydelig, stille vann! Men lite fisk, ikke et eneste vak.
Petter
|
||
trulss
Fremo og MjF medlem Joined: 07 juli 2005 Location: Norge Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Nydelig, Dr. Hansen!
|
||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Er det du som har de hendene med rød neglelakk? Ut fra bildene så ser dette jo ut som bildene kommer ifra Hp1. Altså meget vakkert |
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
J-I Hansen
Post Options
Thanks(0)
|
|
Mye rosende ord, eller er det bare mange som TROR de skylder meg penger??? Forøvrig kan det nevnes at Karlsen har konsentrert fotgraferingen til de beste sidene av modulen. Vet ikke om jeg tør å ta den med noengang, med tanke på hvor stor skuffelsen vil bli.
Synes jeg hører fra Karlsen nå: "-Send modulen men bli hjemme selv, så oppveies mye av skuffelsene".
|
||
eika
Post Options
Thanks(0)
|
|
Beste siden? Hva er alternativet? Undersiden??
Mnja... har gitt opp å håpe på det alternativet jeg. Dessuten er det jo ikke noen vits i å ta med moduler uten bein og strøm på treff...
Hvilket bringer meg til følgende spørsmål: hva gjør du på nett nå?? Du skulle være på vei til MJBVs distriktskontor her nede for å begynne på jobb nå du!! Det er ganske mange meter skinner som skal legges og gruses i løpet av ettermiddagen!
|
||
|
||
J-I Hansen
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jada, Tynset`n kom akkurat nå, så vi setter oss straks i bilen. Vi spiser hos "Fru Levegg"
Grrr...
|
||
Asgeir
Fremo og MjF medlem Joined: 12 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 755 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Fantastisk bra modul med perfekt stemmning.
Dr. Hansen har en sterkt stigende prestasjonskurve! Det er da ikke så lenge siden du presenterte din første modul. Den syntes jeg også var bra, men dette er glimrende.
|
||
Asgeir
Bygger NSB og litt SJ 50-tallet |
||
eika
Post Options
Thanks(0)
|
|
Nå syns jeg snart dere skal roe ned lovprisingen av Dr. Hansen. Tenk på oss stakkarer som skal jobbe sammen med han, han blir jo helt ufyselig å ha med å gjøre etter all dette skrytet
Eirik
|
||
|
||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |