ROCO El18AC - Hakker og nøkker |
Post Reply |
Author | |
Per-Inge-2613
Veteran Joined: 14 desember 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 153 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 25 desember 2006 at 14:43 |
Hei alle MJ-folk! Jeg tar meg den frihet å begynne med å ønske dere alle en riktig God romJul :)
Jeg kjøpte for noen år siden en ROCO EL18.2243, AC versojn, fra LokstallenHobby i Narvik. Da loket ankom Bergen, og fikk seg en testrunde, ble både meg og min far forskrekket over hvor dårlig loket gikk. Det hakket og nøkket, plutselig bråstoppet det, for så å rase videre... Min far byttet dekoder i loket, en ESU Lokpilot, og loket forbedret seg, men hakket likevel... Den dekoderen som er i nå, er den tredje vi har hatt i loket... Vi er sikker på at det ikke er strømopptaket som er problemet, da vi idag koblet strømavtagerne og slepeskoen sammen, og toget begynte å hakke MER (!) enn det gjorde før, men lysene lyste hele tiden, og loket krypkjørte over den verste vekselen jeg har, uten å stoppe opp... Det jeg lurer på er om noen har hatt lignende problemer med sitt lok, eventuelt hva dere gjorde? |
|
MvH
Thomas Olsen |
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hilsen Andreas.
|
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har ikke erfaring med det loket, men siden lysene lyser hele tiden er det nok ikke noe feil med strømopptaket. Har dere sjekket om det er fremmedelementer i motoren? Dere kan også prøve å skifte hefteringer (Vil hindre at loket slipper, men kan tydeliggjøre en nøkking som kommer av andre ting), litt olje kan også gjøre underverker...
Lykke til! |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |