Nybegynner, men med hva? |
Post Reply |
Author | |
smurf69
Nykommer Joined: 18 juni 2007 Status: Offline Points: 12 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 18 juni 2007 at 18:00 |
Hei!
Jeg har puslet litt med modeller før og hadde modelljernbane i mine yngre dager. Nå har jeg lyst å ta fatt på å bygge et eget lite anlegg. Spørsmålet er jo bare hva man skal begynne med. Det finnes så mange forskjellige merker og løsninger. Eneste jeg vet er at jeg ønsker det digitalt og at jeg ikke har midler til å feks kjøpe utstyr for titusenvis av kroner. Kan jeg be om en anbefaling fra dere som driver med dette? Jeg tror H0 er min skala for det ser ut som om det finnes mye norsk materiell i denne størrelsen. |
|
Grim
Viderekommen Joined: 14 juni 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 68 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei, jeg er ganske ny selv men jeg kan gi deg noen hjelpere forde.
HO er absolutt det beste for den som er ny og vil ha norsk, det tror jeg ikke engang den mest erfarene entusiasten vil si noe om. Jeg veit ikke om de selges med digital styring, men NMJ selger noen ganske fete startsett fra Roco med 3 fete skandinaviske [norsk, svensk og dansk] godsvoger, skinner og det du trenger for å starte, her får du med Di3 [ny eller gammeldesign] eller Di5 utifra hva du ønsker. Prisen er på 2995. En fin plass å starte ;) Di3 Ny Di3 Mellom Di5 Edited by Grim - 20 juni 2007 at 19:36 |
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Les litt på Svein Sando"s artikkel her om det to forskjellige strømsystemene som finnes innenfor H0 skalaen. |
|
Hilsen Andreas.
|
|
Jan Frelin
Viderekommen Joined: 17 juni 2007 Location: Sweden Status: Offline Points: 72 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jag pratade med några norska modulbyggare i Skövde förra helgen, norska Fremo verkar vara en livaktig rörelse. Varför inte börja med en modul? Då har man möjlighet att testa byggmetoder och annat utan att göra "fel" i stor skala.
|
|
smurf69
Nykommer Joined: 18 juni 2007 Status: Offline Points: 12 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tusen takk så lang! Her var det en del å lese så jeg får komme tilbake når det er unnagjort :)
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |