dagens tur med BM 70 |
Post Reply | Page <12 |
Author | |
LarsR
Veteran Joined: 12 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 143 |
Post Options
Thanks(0)
|
Togsjåføryrket tror jeg du blir plaget med å finne jobber i
Fikk så lyst til å være "Pirker", men forsøk heller på å bli lokfører
|
|
Mvh LarsR
NSB Nordlandsbanen 1958 - 2010 |
|
PaTrond
Viderekommen Joined: 09 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 105 |
Post Options
Thanks(0)
|
lokfører mener jeg fikk jernteppe da jeg skrev det takk!
Men NSB driver å reklamerer for jobb som lokfører på T-banene i Oslo..
Bildesigner kan tjene så det holder(trenger penger til denne hobbyen Ferrari hadde også vært noe..) Lokfører tjener litt bedre enn gjennomsnittet...
|
|
|
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Selvfølgelig heter det lok(omotiv)fører, men togsjåfør er faktisk ikke så gæli som det kan virke. Ordet "sjåfør" kommer nemlig av den franske "chaufeur" som opprinnelig betydde fyrbøter. Og fyrbøtere har vi jo hatt mange av på våre lokomotiver den gang de var kullfyrte. Dvs. en chaufeur/fyrbøter var egentlig en som aspirerte til å bli lokfører.
|
|
Svein S
|
|
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
|
mester
Veteran Joined: 12 januar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 171 |
Post Options
Thanks(0)
|
Fikk være med fremme med lokfører 1.februar 08 i 2341 fra Stuguflåten og litt
mot Verma bare, men moro |
|
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
....eller du kan bli selvstendig næringsdrivende i slottsparken
|
|
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
|
vetle1
Veteran Joined: 20 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har lyst til å bli lokfører, men jeg har funnet ut at jeg ikke kan bli lokfører. Jeg er fargeblind, rødblind(protanopi).
Men jeg har funnet ut at jeg heller skal bli ingenør og jobbe på lokverksteder isteden.
|
|
Norsk, H0, likestrøm,1960, 1970, 1990-2006
Dovrebanen, Hovedbanen, Arendalsbanen, Sørlandsbanen mvh Vetle Forumet smalspor avd. Arendal |
|
PaTrond
Viderekommen Joined: 09 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 105 |
Post Options
Thanks(0)
|
kom hjem fra Porsgrund i går, bare synd at Strekningen mellom Larvik - Porsgrund - Skien nesten ikke brukes så jeg må ta den kjedelige bussen i steden.
|
|
|
|
Post Reply | Page <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |