skilt/merkinger i H0 |
Post Reply |
Author | |
cmi
Veteran Joined: 26 juni 2011 Status: Offline Points: 158 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 20 mars 2016 at 00:35 |
Noen forslag til hvordan man kan lage skala riktige skilt/merkinger i H0?? Tanken kom da jeg skulle hatt merking over en sliten planovergang for traktorer, så da blir det vel riktig med et skilt hvor det står "pass dem for toget" eller noe slikt, husker ikke ordrett hva som står der, men det spiller egentlig liten rolle, spørsmålet er bare om dette lar seg gjennomføre, og eventuelt hvordan.
|
|
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(1)
|
Merkinger og skilt kan du lage på PC, og printe de ut.
Dette skiltet er laget i Word og skrevet ut på laserskriver: |
|
cmi
Post Options
Thanks(0)
|
Den tanken har streifa meg, men hvordan går man frem da for å få det i skala???
|
|
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(0)
|
Man bruker skriftstørrelser som er små nok. På skiltet tror jeg at jeg brukte 2.5 som den minste. Velg høyeste zoomenivå i Word slik at du ser hva du holder på med.
|
|
cmi
Post Options
Thanks(0)
|
Dette må prøves, ser ut som du har brukt to forskjellige skriftstørrelser?? Har du laget symbolene og fargene også i Word??
|
|
Bjørn R Larsen
Post Options
Thanks(0)
|
Absolutt alt på skiltet er laget i Word. Det består av en rekke tekstbokser, rammer, linjer etc. som er satt sammen til ett skilt. I f.eks. Word 2013 (engelsk) finner du dette under "Insert | Shapes".
|
|
cmi
Post Options
Thanks(0)
|
Tusen takk :) da skal jeg teste dette :)
|
|
Johannn
Medlem i MJF Joined: 09 april 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 156 |
Post Options
Thanks(0)
|
Skiltet du tenker på trur eg er: VARSAM TOG STENG GRINDA Dette er vanleg på plankryssingar ved gardsveger o.l.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |