Brawa-lok |
Post Reply |
Author | |
steloe
Nykommer Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 21 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 30 desember 2004 at 18:27 |
Noen som har en idé? Jeg har to BRAWAlok som ikke har gått på et år eller to. Idag prøvde jeg dem. Etter en liten stund gav de fra seg en ubehagelig lyd samtidig som farten ble lavere. Det hørtes nesten ut som om det var et lager som var i ferd med å skjære seg. Jeg tok av lokkåpen for å smøre. Det så ut til å være rikelig med olje - både der det skulle være olje og der det ikke skulle være olje. Noen som har vært ute for noe lignenede - og som har funnet årsaken? Med hilsen Steinar |
|
rosenblad
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 294 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Steinar! Jeg støtter din konklusjon om at et lager (til ankeret i motoren) er tørt når du hører en ubehagelig lyd samtidig som farten ble lavere. Det kan også se ut som om loket har "druknet" i olje, og dette er ikke noe bedre - snarere tvert imot. Jeg foreslår at du fjerner all den gamle oljen og smører lagrene til ankeret på nytt. Det er svært viktig at det ikke er olje på kommutatoren. Dette vil også føre til at loket mister farten og til slutt stopper helt. Lykke til med overhalingen! MVH, Tom |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |