kryssfiner |
Post Reply ![]() |
Author | |
arildb ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 12 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 48 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 21 august 2006 at 18:16 |
Er det noen som kan si meg hvor tykk kryssfiner jeg trenger når jeg skal
bygge opp skinnegangen min? Og hvor langt det bør vere mellom spora når eg skal ha dobbeltspor og kor brei kryssfineren må vere for dobbelt og enkeltspor :) |
|
Ja, er ikke Mj gøy da
|
|
![]() |
|
arildb ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 12 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 48 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
uff, jeg snakker om h0 om noen skulle lure på det :P
|
|
Ja, er ikke Mj gøy da
|
|
![]() |
|
eika ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1623 |
9-12 mm tykk plate avhengig av hvor langt det er mellom tverrstiverene. Det meste vi har bygget her i Horten er vel med 12mm plate og 30-50 cm. mellom stiverene. Sportrasse for enkeltspor 5-8 cm. avhengig om det er med eller uten kontaktledningsmaster, og det dobbelte for dobbeltspor... Eirik |
|
![]() |
|
thank you :) Alltid raske svar her i forumet:) Hva skulle jeg vel ha gjort uten :O)
|
|
Ja, er ikke Mj gøy da
|
|
![]() |
|
men er det en fordel å ha tynnere plater i overgangen fra grunnplanet og mot stigningen?
|
|
Ja, er ikke Mj gøy da
|
|
![]() |
|
eika ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1623 |
Ikke noe grunn til å kjøpe egne plater til det. Vil tro at jo tynnere de er jo lettere får du en "knekk" der overgangen blir. med tykkere plater vil du få en jevnere bue inn i stigningen. Eirik |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |