Roco Di3 med lyd |
Post Reply |
Author | |
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 14 april 2006 at 13:06 |
Heisann Godtfolk og God Påske. Håper noen kan hjelpe meg her. Eg hadde med min flotte Di3 til Arendal for å teste den ut da eg ikke har noe digitalsystem her hjemme. Lyden i dette loket kommer fra fabrikken allt for høyt. Pål hjalp meg å stille dette ned. Men det viser seg at det er en feil med dekoderen her slik at når loket kommer opp i hastighet så stiger lyden tilbake til det høye, men ved stopp er det lavt igjen. Det var noen i Arendal som nevnte å sette lyden på fullt og sette på en motstand på høytaleren for å sette ned lyden. Er det noen her som har et godt forslag på hvilken motstand som egner seg slik at lydstyrken blir bedre? Setter står pris på all hjelp!!! |
|
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
|
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Ørjan, den "noen" i Arendal kan ha vært meg.... Ihvertfall har jeg gjort noe tilsvarende på min Hobbytrade Di4. Der prøvde jeg meg frem og endte opp med en motstand på 120 ohm. (Og oppi esken til Di4"en lå alle koblingspinnene jeg ikke fant når jeg skulle til Arendal ) |
|
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
Du er den reddende engel igjen!
|
|
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |